OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för en operativ inköpare för ett sommarvikariat till ett av världens ledande smörjmedelsföretag, beläget utanför Västerhaninge. Kanske är du en nyexaminerad student inom logistik/inköp och vill få en fin karriärsmöjlighet och väg in i branschen? Du kommer arbeta med operativt inköp och få möjlighet att verkligen utvecklas och lära dig mer inom supply chain. Här välkomnas du av ett glatt gäng med högt i tak och du kommer få ett stort eget ansvar, få lära dig mycket och samtidigt ha stöd längs vägen. Du kommer få en gedigen introduktion på 2,5 veckor och det kommer alltid finnas någon på plats för stöd och hjälp. Kan du starta v.25 och är intresserad av ett kortare tidsbegränsat uppdrag, kan detta vara uppdraget för dig!
Omfattning: Heltid, 37,5 h/veckan, tidsbegränsat sommarvikariat med start v.25 till och med v.34. Då du täcker upp för semester för ordinarie personal finns inte möjlighet till semester under uppdraget. Kontorstider med flex.
Arbetsplats: Du kommer arbeta på plats vid produktionsanläggning som ligger strax utanför Västerhaninge med begränsad kollektivtrafik. Därför ser vi att du kanske bor i närheten alternativt har körkort samt tillgång till egen bil.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansök senast 2023-05-14. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
• Operativt inköp. Säkerställa att insatsvaror finns i rätt tid i rätt mängd. Mycket interaktion med leverantörer i Sverige och Europa
• Orderhantering, några dagar i veckan - följa upp order, orderbekräftelse samt meddela produktionsplaneringen vid eventuella förseningar
• Bokning av transporter
• Arbeta i affärssystemet SAP
Kvalifikationer
• Avslutad eller pågående relevant utbildning inom logistik/inköp/industriell ekonomi eller liknande alternativt tidigare erfarenhet av operativt inköp
• God systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Kunna arbeta utanför Västerhaninge
Önskvärt, dock ej ett krav:
• Körkort och tillgång till egen bil
• Tidigare arbetat i affärssystemet SAP eller liknande
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044