Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Vi söker en operativ inköpare för ett uppdrag hos vår kund i Västerås!
Som en operativ inköpare kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa materialtillgänglighet och förbättra prestandan från vår kunds globala leverantörsbas till deras fabrik i Västerås.
Dina ansvarsområden:
Leda det dagliga samarbetet, relationsskapandet och materialuppföljningen med leverantörer
Följa upp materialleveranser från leverantörer för att säkerställa materialtillgänglighet och identifiera, hantera och förebygga bristsituationer på kort och lång sikt
Kommunicera nära med produktionsplanering och försäljning för att anpassa materialtillgången till produktion och kundbehov
Samarbeta med leverantörer och kategoriteamet för att säkra kapacitet och flexibilitet för att möta prognosticerad marknads- och produktions efterfrågan
Övervaka leverantörsprestanda och nyckeltal
Samarbeta med leverantörer och kategoriteam för att uppnå bästa möjliga prestanda när det gäller leverantörs leveranstid, ledtid och flexibilitet
Utveckla och leda åtgärdsplaner tillsammans med leverantör och kategoriteam för att återhämta och förbättra leverantörsprestanda och materialtillgänglighet
Hantera och utveckla lagerstrategier för att optimera balansen mellan materialtillgänglighet, flexibilitet och lageromsättning

Uppdraget kommer att utföras i kundens lokaler i Västerås.
Uppdragsperioden är 14 aug 2023 till 29 feb 2024 med möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning som konsult hos oss på Addima.
Din profil
Arbetslivserfarenhet inom inköp, supply chain, materialplanering eller relaterade områden
Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande
Examina inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Du är en driven person med starka analytiska färdigheter och en resultatorienterad inställning till att lösa problem och nå uppsatta mål
Lagspelare med samarbetsförmåga och redo att arbeta i en internationell arbetsmiljö
Goda kommunikations- och presentationsfärdigheter på både svenska och engelska
Behärskar MS Office och Excel väl. Erfarenhet av SAP MM-modulen är en stark fördel

Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska.
När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.
Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom uppdrag hos våra kunder. Läs mer om oss på www.addima.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 31 juli 2023

Besöksadress

Hallsta Gårdsgata 7-9
Västerås

Postadress

Hallsta Gårdsgata 7-9
Västerås, 72138

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024