Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Vill du vara en del av ett framgångsrikt tillverkningsföretag med god tillväxt? Då kan rollen som Operativ inköpare vara den perfekta utmaningen för dig! På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg. Alfa Laval i Ronneby är en av Alfa Lavals fyra globala fabriker där man tillverkar kopparlödda och rostfria värmeväxlare. Dessa används i applikationer så som värmepumpar, luftkonditionering, fjärrvärmesystem, vindkraft-/solenergianläggningar och dylikt där våra kunder är marknadsledande. Produkterna bidrar direkt till ett mer effektivt energiutnyttjande och därmed har en positiv påverkan på miljön. Alfa Laval i Ronneby är i en mycket expansiv fas och vi behöver stärka upp med nya medarbetare. Vi skapar en bättre vardag för människor. Vi älskar vad vi gör och vi är bra på det. Vill du vara med oss och bidra till en mer hållbar framtid genom tekniska lösningar?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi letar efter dig som har ett starkt intresse och engagemang inom operativt inköp – en roll som involverar nära samarbete med både våra leverantörer och olika interna funktioner inom Alfa Laval, och allt detta i ett dynamiskt tempo! Du blir en värdefull medlem i vår inköpsorganisation, en avdelning som utgörs av kvalificerade medarbetare i positionerna som operativa inköpare, strategiska inköpare och dedikerade leverantörsutvecklare. Teamets kultur är präglad av samarbete och en stark gemenskap, där ömsesidigt stöd alltid är i fokus.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
· Inköp av material och produkter för leverans i rätt tid och med rätt kvalitet. · Övervaka inköpsordrar och hantera lagerstyrning. Vid avvikelser, initiera interna eller gemensamma förbättringsåtgärder med leverantören. · Utveckla och vårda leverantörsrelationerna för att främja en god leverantörsförmåga och utveckling. · Säkra framtida prognoser och leverantörskapacitet för att säkerställa långsiktig framgång. · Prioritera att följa upp enligt våra prioriterade risker (hållbarhet, kvalité, leverans och kostnad). · Presentera proaktiva förslag och innovationer för att minska kostnader, öka verksamhetseffektiviteten och stötta våra främsta riskområden genom ständig förbättring.

Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är engagerad i utmaningar och har en förmåga att hitta lösningar. Arbetsintensiteten varierar och du besitter förmågan att behålla en positiv inställning även när trycket ökar. Ditt proaktiva angreppssätt och målinriktade hållning genomsyrar ditt arbete och du siktar mot att uppnå framgångsrika resultat för verksamheten. Du är en uppmärksam lagspelare som kommunicerar öppet och tydligt. Att samarbeta för att nå gemensamma mål är något som ligger dig varmt om hjärtat, och du tar gladeligen initiativ för att driva fram utveckling. Vi söker dig med utbildning inom områden som supply chain, inköp, logistik eller ekonomi. Det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska för att navigera i vår internationella arbetsmiljö. För att trivas i och lyckas med denna roll, förväntar vi oss även att du har goda färdigheter i användandet av Excel. Det är meriterande om du har utbildning inom lean eller värdeflödesanalys, har erfarenhet från tillverkningsindustrin och/eller tidigare inköpsarbete. Om du dessutom har kännedom om Power BI, är det en bonus.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde.
Ditt arbete kommer att ge en verklig påverkan på Alfa Lavals framtida framgång.
Om anställningen
Tjänsten är en heltidsanställning.
Fackliga kontakter
Trude Cederlund, Akademikerna, +46 709 78 74 84 Ulf Johansson, Unionen, +46 733 97 56 07 Kenny Karlsson, IF Metall +46 733 97 56 08

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Sarah Johansson och nås på 0737098972 eller på sarah.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2023
  • Ansök senast: 7 september 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024