OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en drivande och resultatorienterad person med erfarenhet av inköp? Vill du arbeta i en teknikintensiv miljö, där vi utmanar vad som är tekniskt möjligt? Då är det dig vi letar efter!
Till vårt expansiva produktionsbolag, Syntronic Production Services i Sandviken söker vi nu en Operativ inköpare. Här blir du en viktig länk i vår försörjningskedja och får chansen att vara i teknikens framkant tillsammans med härliga kollegor.
Arbetsuppgifter
Som Operativ inköpare kommer du att spela en central roll i vårt team. Ditt huvudfokus kommer vara att säkerställa materialförsörjningen till våra produktionsanläggningar och ansvara för de kortsiktiga inköpsförfrågningarna på befintliga produkter.
I din vardag kommer du att sköta leverantörsrelationer och ha förmågan att utveckla dem för att säkra konkurrenskraftiga priser, leveranstider och hög produktkvalitet. Dessutom kommer du som Operativ inköpare att arbeta nära produktions- och lagerteamet för att optimera lagerhållningen och ansvara för de kortsiktiga inköpsbehoven.
Som Operativ inköpare kommer du bland annat arbeta med att:
- Lägga avrop till våra befintliga leverantörer
- Följa upp ordererkännande samt leveransbevaka
- Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga (OTD) och hantera avvikelser
- Stödja och samarbeta med taktiska och strategiska inköpare gällande leveransutveckling
- Analysera den tekniska och kommersiella leveransomfattningen och utifrån det genomföra RFQ:er och förhandla priser.
Vi söker en Operativ inköpare som:
- Har en akademisk examen inom inköp eller annan arbetserfarenhet som anses likvärdig
- Har ca 3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet, helst inom teknikbranschen
- Är en duktig förhandlare med känsla för affärer
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
För oss på Syntronic ser vi styrkan i att vara ett team, därför rycker vi in för våra kollegor när det behövs och arbetar även fysiskt på plats på vårt kontor i Sandviken. Som Operativ inköpare rapporterar du direkt till vår Inköpschef.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en driven person med god samarbetsförmåga då du kommer arbeta nära sälj-, ekonomi- och logistikavdelningen. Du har ett naturligt sätt att kommunicera och du ser inga hinder i att lära dig nya system. Som operativ inköpare har du en nyfiken och positiv inställning till arbetet och en vilja att leverera ett gott resultat. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samt att du har lätt för att ta egna beslut och göra egna prioriteringar. Här blir du välkomnad i ett härligt team där alla hjälps åt för att driva inköp framåt.
Vi erbjuder
Storslaget! Ett riktigt bra gäng!” Så svarade en medarbetare som blev ombedd att beskriva Syntronic. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap. Du arbetar med spännande projekt tillsammans med kollegor som delar dina intressen. Här har du stora möjligheter att växa i den riktning som du själv önskar.
Vi beskrivs ofta som en platt organisation som har högt i tak. Här kommer din röst att höras och dina idéer att lyssnas på. Vi vet att livet består av mer än jobb och värnar om att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi flextid och frihet under ansvar. Vi gör också roliga saker tillsammans efter arbetsdagens slut - allt från olika sportaktiviteter till afterwork-event mm.
Den del av livet som består av jobb tycker vi ska vara rolig, spännande och utvecklande. Du erbjuds regelbundna karriärutvecklingssamtal och är välkommen att delta i våra interna workshops. För att du ska må så bra som möjligt ger vi dig ett fördelaktigt paket med förmåner och försäkringar.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 3 januari. Vi arbetar med löpande urval.
Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.