OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu
Är du en inköpare som är redo för nya utmaningar? Vill du vara en del av ett entreprenörsdrivet företag där ditt arbete spelar en avgörande roll för våra kunders framgång? Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull operativ inköpare till ett uppdrag hos vår kund i Västerås. Som inköpare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att allt material och alla komponenter levereras i tid för att uppfylla vår kunds behov.
Du kommer att ha det direkta ansvaret för att:
Se till att leveranserna möter de uppsatta behovsdatumen genom att vid behov driva forcering eller omplanering hos leverantörer
Effektivt kommunicera och förmedla kundens krav till leverantörer genom inköpsorder
Kontinuerligt uppdatera ankomstdatum och orderbekräftelser i kundens SAP-system, samt hantera fakturor effektivt inom SAP:s workflow
Ha en djupgående förståelse för avtal med respektive leverantör och kunna generera underlag för leveransstatistik
Övriga arbetsuppgifter inkluderar:
Fungera som back-up för andra operativa inköpare vid behov
Sträva efter att arbeta effektivt i SAP och ständigt arbeta med processförbättringar
Stödja finansavdelningen vid blockerade leverantörsfakturor
Ansvarsområden:
Införskaffa direkt material enligt rekvisitioner i SAP
Hantera den operativa kontakten med leverantörer och rapportera nyckeltal relaterade till leverantörer och lager, såsom leveransprecision och lagervärde
Uppdraget kommer att utföras i kundens lokaler i Västerås.
Uppdragsperioden är omgående till mars 2025 med möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning som konsult hos oss på Addima.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköpsarbete och är van vid att hantera SAP. Du är en problemlösare som trivs i en miljö där du kan arbeta självständigt och ta initiativ till förbättringar.
Du har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet. Det är viktigt att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet för att vara lämplig för denna roll.
För att trivas och lyckas som operativ inköpare är det önskvärt att du är säkerhetsmedveten och har en stark medvetenhet om kvalitet. Du bör vara strukturerad och noggrann i ditt arbete med förmågan att planera och prioritera uppgifter effektivt.
Dessutom bör du vara professionell i dina externa kontakter och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter, vilket innebär att du kan förmedla budskap tydligt, lyssna aktivt och dokumentera relevant information. Teamarbete är också en viktig del av rollen, så att vara samarbetsvillig inom din enhet och gentemot andra funktioner är mycket uppskattat.
Slutligen, goda språkkunskaper i svenska och engelska är nödvändiga.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra med dina kunskaper till vårt team? Skicka in din ansökan idag!
Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska.
När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.
Då vi har ett omgående behov sker tillsättning löpande. Kandidater som kan påbörja uppdraget omgående eller inom en månad prioriteras i vår rekryteringsprocess.
Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom uppdrag hos våra kunder. Läs mer om oss på www.addima.se