OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Skulle du beskriva dig själv som vass inom inköp, planering och dessutom i affärssystemet SAP? Då kan du ha ett uppdrag omgående hos vår kund vid intresse. Läs vidare!
Vi är på jakt efter en operativ inköpare till ett bolag i Ystad som kan stötta upp inom området för inköp och planering. Sedan en kort tid tillbaka arbetar bolaget i SAP och därför behövs, förutom erfarenhet inom inköp/planering även erfarenhet i SAP, för att vara aktuell för rollen. Känner du dig nyfiken på rollen och bolaget? Sök tjänsten redan idag.
Heltidsuppdrag under sex månader, finns chans till förlängning.
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00 (flex 1-2 timmar)
På plats på kunds kontor i Ystad.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024.05.31. Löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Som operativ inköpare hos vår kund kommer du att ansvara för inköp, planering samt leverans ut till kund inom en tidsram på 3-36 månader.
Ansvarsområde inkluderar operativt inköp, leveranstider, planering och prognosarbete samt dialog och möten med kunder.
Arbetet sker främst i Excel och SAP.
Du kommer tillhöra ett mindre team där fokus för halva teamet är på operativt inköp och andra halvan mot planering.
Var din tyngd kommer att landa i form av stöttning i teamet och vilket fokus du främst kommer att ha kommer att bero på din erfarenhet och bakgrund som du tar med dig in i rollen.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du:
● Högskoleutbildning inom logistik (inriktning mot materialflöden/supply snarare än transport) eller motsvarande erfarenhet på minst två till tre år.
● Kunskaper och erfarenheter av material- och kapacitetsplanering alt. operativt inköp
● Goda språkkunskaper i svenska och engelska
● Kunskaper i MS Office
● Erfarenhet av ERP-system och SAP
Som person är du serviceminded, trivs i tempoväxlingar och olika arbetsuppgifter. Du är självständig i din arbetsroll men gillar att arbeta tillsammans med ett arbetslag. Du är driven, kommunikativ och flexibel.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044