Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av operativt inköp och vill arbeta på ett stort och välkänt företag i framkant? Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% under perioden 1a juli till 31a december 2024. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
Som operativ inköpare ansvarar du för att köpa material i enighet med teknisk specifikation och analys av pris, leveransschema och villkor. Du kommer bland annat hantera inköp av exempelvis råmaterial och tjänster för tillverkning såväl som kontorsmaterial. Arbetet inkluderar kontakt och förhandling med leverantörer, hantering av leverantörsavtal, prissättning, leveransvillkor och effektiviseringsarbete. I samarbete med kollegor och leverantörer kommer du aktivt arbeta för att säkerställa att varor och tjänster levereras med god kvalitet och att inköpsaktiviteterna stämmer överens med företagets inköpspolicyer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Inköp utifrån inköpsorder
- Hantering orderbekräftelse till kund
- Efterfråga och bevaka ordererkännande från fabriker och leverantörer
- Leveransbevakning, kommunicera planerad leveransdag till kund och bevaka eventuella förseningar
- Hantering av leverantörsfakturor och uppföljning av kostnader inför fakturering

Vem är du?
Vi söker efter dig med tidigare erfarenhet av Operativt Inköp. Tidigare vana vid att arbeta i olika affärssystem är ett krav, såväl som att du behärskar både svenska och engelska på en god nivå. Har du erfarenhet av SAP är detta mycket meriterande.

För att trivas i rollen som operativ inköpare är du noggrann, flexibel och strukturerad. Som person är du även lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt och är van vid att arbeta självständigt.


Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia PR AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2024
  • Ansök senast: 23 juni 2024

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024