OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du inköpare med erfarenhet av att arbeta i industrimiljö? Vill du vara en del av ett framåtblickande företag som värdesätter både din personliga och professionella utveckling? Då har vi den perfekta möjligheten för dig så sök redan idag då ansökningstiden är kort!
Som operativ inköpare...
...kommer du att spela en nyckelroll i inköpsteamet, där du ansvarar för att säkerställa materialtillgång och hantera relationer med leverantörer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med produktion, planering och projektledning för att säkerställa att allt flyter smidigt och att leveranser sker i tid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Förbereda beställningar i ERP-system (SAP)
Initiera inköpsorder enligt inköpsförfrågningar och standardprocedurer
Hantera fakturor och följa upp leveranser
Skapa och upprätthålla starka relationer och daglig kommunikation med leverantörer
Spåra materialleveranser för att säkerställa tillgänglighet och proaktivt hantera eventuella materialbrister
Samarbeta tätt med produktion, planering, strategisk inköp och projektledare
Övervaka och utvärdera leverantörers prestationer och KPI:er för att uppnå bästa möjliga leveranssäkerhet och flexibilitet
Vem är du?
Erfarenhet av inköp, sourcing, supply chain eller materialplanering
Erfarenhet från industrimiljö, gärna inom projektbaserade organisationer
Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter, flytande i svenska och med mycket goda kunskaper i engelska
Analytisk och målinriktad med en strukturerad problemlösningsförmåga
Erfarenhet av SAP är en stark fördel, liksom goda kunskaper i MS Office och Excel
För att lyckas i den här rollen har du en känsla för service, är intresserad och har ett eget driv. Du är en social, hjälpsam och ödmjuk lagspelare som trivs att arbeta både i team och självständigt.
Tillträde: Början av november med en nuvarande uppdragsperiod till slutet av maj 2024, som kan förlängas
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltidsanställning
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Lotta Ryman på lotta.ryman@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pauline Pettersson
Pauline Pettersson
Piero Gatica
Sara Ernström
Sara Ernström
Fredrik Moberg
Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac
Jeanette Hjalmarsson
Magnus Olausson