Arbetsbeskrivning
ArbetsuppgifterVår kund inom flygindustrin söker en operativ inköpare som kommer att hantera dagliga inköpsordrar för reparationer. Rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp samt uppföljning och leverantörsmonitorering. Du kommer att arbeta nära ingenjörsavdelningen för att utvärdera reparationsofferter och säkerställa att affärssystemet hålls uppdaterat med relevant leverantörsdata.Som en viktig del av eftermarknadsteamet bidrar du till att vårda långsiktiga leverantörsrelationer samt förbättra och utveckla arbetssätt och verktyg inom sourcing och supply. Du samarbetar också med strategiska inköpare och inköpskvalitetsingenjörer för att säkra livscykeln för kundens produkter.
Kvalifikationer Du har +3 års erfarenhet av operativt inköp.
Du har erfarenhet av IFS eller liknande affärssystem.
Du är flytande i svenska ochengelska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse.
Personliga egenskaper
I rollen som operativ inköpare söker vi dig som är noggrann, strukturerad och har ett stort intresse för inköpsprocesser. Du har god förmåga att analysera behov och trender, samt kan hantera flera parallella uppgifter under tidspress. Att vara lösningsorienterad och ha ett starkt sinne för affärer är viktigt, liksom god kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt till leverantörer och interna intressenter.
Företagspresentation Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Vår kund tillämpar en hybrid arbetspolicy där du förväntas vara på plats 2-3 dagar per vecka.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm