OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu två operativa inköpare med start omgående. Uppdraget är till och börja med på 6 månader.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare hos vår kund kommer du att jobba med att:
• beställa material och tjänster till förserie, utfallsprov, och beställa material för tidskritiska artiklar inför produktionsstart.
• aktivt arbeta med bevakning och hemtagning av beställda komponenter.
• bevaka och frisläppa artiklar i ERP system efter godkänd utfallsprov.
• rapportera status och informera om problem med leveranser, leverantörer.
• uppdatera artikelstatus i ERP
• samla in information om lagerstatus från leverantör inför beslut om utfasning/skrotning.
Din profil
Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och har gärna arbetat med operativ inköp tidigare. Har du erfarenhet av affärssystemet Jeeves så är det meriterande för tjänsten. Som person ska du vara strukturerad, snabb och serviceinriktad.
Ansökningsförfarande
Tillsättning kommer att ske löpande så tveka inte att ansöka redan idag. Har du frågor om tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare, Joanna Engström på joanna.engstrom@industrikompetens.se.
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23