Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Arbetsbeskrivning

Experis söker en operativ inköpare som kan ta ett konsultuppdrag i några månader hos kund där målsättningen är ett övertag efter en tid.I rollen som operativ inköpare ansvarar du för optimering av varuflödet av reservdelar samt ansvarar för lageroptimeringen både lokalt och centralt inom bolaget.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Parametersättning och styrning av, lager, säsongsplanering i inköpssystemet Kobra II
- Upprätta och distribuera inköpsorder
- Leveransbevakning leveranser
- Lagerstyrning för att optimera ITO och OTD
- Ansvara för och följa upp reklamationer
- Analys och återkoppling av leverantörsrelaterad data, t.ex. ledtidsuppföljning, leveransprecision, kvalitet
- Kontakt och genomgång med leverantörer och uppföljning avseende leverantörens prestanda
- Kontakt med interna intressenter, inköpschef, IT, lager, reservdelsmän etc.
- Hålla ERP-system uppdaterade med korrekt data
- Revidera och lagerrensa
- Följa upp och åtgärda felleveranser och felfaktureringar
- Förtullning av gods från ex. Asien

Placeringsort:Örebro men ett alternativ kan även vara Västerås.

Vem är du?

Vi söker dig med minst 2 års erfarenhet av inköp, logistik och materialstyrning. Du har förmodligen en akademisk examen med inriktning mot inköp, supply chain och/eller produktion. Du har vana av att ha dialog och viss förhandling med leverantörer samt interna kravställare. God IT-vana och Excel samt förståelse för affärssystem är ett måste. Goda kunskaper svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift. För att trivas hos kund behöver du uppskatta att arbeta i en miljö med stark tillväxt, eget ansvarstagande och högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du en teamspelare med hög social kompetens som är noggrann, effektiv och med en positiv grundsyn. Du är lösningsorienterad i din läggning och självgående.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser somdu vill utveckla.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef är i samförstånd med vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Våra värderingar

Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.

* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.

* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.

* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.

Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 30 juni 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024