OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyresö kommun är nu inne i en expansiv fas. De centrala delarna ska förtätas och få en ny stadskärna, Norra Tyresö Centrum. Samtidigt omvandlas tidigare fritidshusområden till permanentboende med problematik kring storlek på byggrätter, miljökrav och behov av utbyggd infrastruktur. En ny översiktsplan arbetas fram för att visa hur kommunen ska kunna växa ytterligare, hållbart och med en stärkt identitet. Upphandlingsenheten tillhör Konsult och servicekontoret vilket tillhör Kommunstyrelsens förvaltning och sitter i Tyresö centrum.
Tyresö kommun erbjuder en arbetsplats med:
- en bra balans mellan arbete och fritid
- samhällsviktiga och stimulerande arbetsuppgifter
- medborgarfokus. Vi har ett uttalat medborgarperspektiv med stor servicekänsla och lyhördhet gentemot enskilda invånare – både som myndighet och serviceorganisation.
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingar, ramavtal, avtalsvillkor och avtalsuppföljning.
Enheten består 2016 av nio tjänster med följande roller:
• Upphandlingschef
• Upphandlare
• Entreprenadupphandlare
• Operativ inköpare
• Inköpscontroller
• Assistent
• Förvaltare samordnad varudistribution
Enheten ansvarar för att samtliga kommunens upphandlingar är korrekta.
Arbetsuppgifter
I arbetet som operativ inköpare genomför och ansvarar du för större direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar samt avrop.
Du kommer tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidra till verksamhetsutveckling, och att sprida kunskap om upphandlingslagstiftningen. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer, arbetsmetoder liksom ett ökat fokus på bättre affärer. Arbetet innebär också kontinuerlig kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Kvalifikationer:
Vi vill att du...
• är utbildad inköpare/upphandlare med intresse för affärer och detta är kanske ditt första inköpsjobb.
• med fördel har erfarenhet av och utbildning inom LOU.
• gärna har erfarenhet av inköp av IT-produkter som programvaror, licenser.
Personliga egenskaper:
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Du har lätt för att samarbeta
• Du har ett konsultativt förhållningsätt
I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
Frågor om tjänsten? Kontakta:
Tomas Björkman, Upphandlingschef
tel. 08-57829166
e-post: tomas.bjorkman@tyreso.se
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel, tel. 08-5782 91 00.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16e oktober, intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
När du söker jobb hos oss i Tyresö kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 15 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Konsult- och servicekontoret erbjuder stöd- och servicetjänster till medarbetare i kommunen. Ledorden för verksamheten är ansvar, respekt och delaktighet. På konsult- och servicekontoret kan du arbeta inom följande områdena ekonomi, IT, upphandling, fastighet och facility samt lön.