Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.



Vad du blir en del av
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.

Din framtida utmaning
Avdelning Sourcing & Supplys uppdrag är att i rätt tid försörja Aerostructures verksamhet med artiklar och material på ett kvalitetssäkrat och kostnadseffektivt sätt och ansvarar därmed för både det strategiska och operativa arbetet gällande materialförsörjning inom Aerostructures.
I rollen som operativ inköpare har du det övergripande ansvaret för leverantörers leveransprestanda och utveckling inom logistikområdet. Du ansvarar för den dagliga kommunikationen med våra leverantörer och har fokus på att säkerställa effektiva materialflöden samt att effektivisera och öka prestanda gällande till exempel leveranssäkerhet. Arbetet bedrivs i team och innebär ett nära samarbete med Kvalitetsingenjörer och avtalsägande inköpare inom Sourcing & Supply. Leverantörsbasen återfinns i Europa, Nord Amerika och Indien så resor ingår i arbetet.
Specifika arbetsuppgifter för tjänsten är bland annat:

* Ansvara för leverantörs prestanda bland annat med avseende på leveranssäkerhet
* Ansvara för det operativt arbetet mot leverantörer gällande prognoser, avrop och leveransuppföljning
* Tillsammans med leverantören driva utvecklingsarbete för ökad effektivitet inom olika områden, till exempel leveranssäkerhet, materialflöden och logistiklösningar

Den du är idag
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området inköp/logistik.
Som person är du förändringsbenägen, målinriktad och trivs att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor under eget ansvar.

Du bör ha följande eller likvärdig förmåga/kompetens: 

* Stort engagemang och samarbetsförmåga
* Förmåga att analysera och strukturera en verksamhet
* Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete är meriterande
* Förmåga och erfarenhet att på taktisk och operativ nivå samarbeta med internationella leverantörer
* Kunna arbeta obehindrat i en internationell miljö
* Obehindrat kommunicera på engelska i såväl tal som skrift

Läs\xC2_mer_om_Saab!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • -
  • Heltid
  • Publicerat: 12 december 2013

Besöksadress

Ljungadalsgatan 2
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024