OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsavdelningen
Sjukvård
Karolinska Universitetssjukhuset är idag ett av Europas främsta universitetssjukhus med cirka 16 000 medarbetare.
Forskning och utbildning, liksom utveckling av hälso- och sjukvård, ses som kärnverksamheter vilka är likvärdiga med universitetssjukhusets vårduppdrag. Detta synsätt avspeglas i såväl organisation, styrning som uppföljning av universitetssjukhusets verksamhet.
I Stockholmsregionen har vi ett särskilt ansvar för den högspecialiserade vården och tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi utbildning och världsledande forskning inom en rad olika områden.
Upphandlingsavdelningen på Karolinska Universitetssjukhuset genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter samt stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor. Sjukhusets uppdrag; högspecialiserad vård, forskning och utbildning gör att det finns en utpräglad bredd i behoven av utrustningar, varor och tjänster.
Vi samarbetar med länets övriga sjukhus och med SLL Upphandling med samordning av de stora behov av varor och tjänster som landstinget står inför. Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i en av Sveriges största vård- och kunskapsorganisationer.
Arbetsuppgifter:
Som inköpare ansvarar du för operativt inköp av varor och tjänster på uppdrag från sjukhusets olika verksamheter.
I arbetsuppgifterna ingår löpande kontakter med beställande verksamheter och leverantörer, att ta in offert och registrera beställningar samt följa upp eventuella avvikelser. Du ska fånga upp och agera vid möjligheter till samordning, bl a genom att sluta mindre ramavtal. Du ska vara beredd att aktivt delta i upphandlingar, tillsammans med ansvarig upphandlare, inom framför allt området vårdens förbrukningsvaror.
Du förväntas ta aktiv del i avdelningens olika initiativ för utveckling av arbetsformer och rutiner samt att medverka i att utbilda och informera verksamheterna om aktuella avtal, lagar samt inköps- och upphandlingsrutiner.
Arbetet innebär många utåtriktade kontakter, på skilda nivåer, med såväl företrädare för sjukhusets vårdverksamheter som leverantörer och olika stödfunktioner inom landstinget.
I rollen som operativ inköpare kan du förvänta dig ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo och stort utrymme för eget ansvar.
Kvalifikationer:
Du som söker har lämplig utbildning, på minst eftergymnasial nivå, gärna högskola/yrkeshögskola med inriktning mot inköp, vård, eller ekonomi, eller annan sammanlagd utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Du bör ha praktisk erfarenhet av operativt inköpsarbete, helst inom offentlig verksamhet, liksom kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare är kunskaper om sjukvårdens förekommande rutiner och produkter en merit.
Du förväntas ha god språklig förmåga i tal och skrift samt mycket god datorvana, framför allt i inköps- och upphandlingssystem samt att arbeta i Office-paketet.
Personliga egenskaper:
Du håller en hög servicenivå och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt är flexibel, initiativrik och strukturerad. Du ska ha ett starkt intresse för inköpsarbete samt kunna se och självständigt agera på potentiella förbättringsmöjligheter inom området.
Som person är du stabil, långsiktig samt har gott omdöme och god samarbetsförmåga, kombinerat med affärsmässighet.
Övrig information:
För ytterligare information om tjänsten är det säkraste att maila eller skicka ett sms med kontaktuppgifter så söker vi sedan kontakt med dig.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Din ansökan bör innehålla <b>CV och personligt brev.</b> Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla <b>legitimationsbevis</b> och i förekommande fall bevis om <b>specialistkompetens.</b>
<i>Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.</i>