Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Om oss 
Vill du vara med och arbeta i en samhällsviktig funktion tillsammans medtre engagerade kollegor inom inköp? Då bör du läsa mer! MediCarrier befinnersig just nu i en spännande utvecklingsfas och vi söker en medarbetare för att stärka upp vårt inköpsteam under en mammaledighet. 
 
MediCarrier är Landstingets logistik- och transportföretag, samt sjukhusens och vårdcentralernas externa lager. Det innebär att våra kunder har en stor spridning och omfattar akutsjukhus och vårdcentraler inom Stockholms län, såväl som restauranger och livsmedelsbutiker i skärgården. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 10 000 artiklar. Våra kunder är i första hand Stockholm Läns Landstings förvaltningar, bolag och entreprenörer till SLL. Inköpsavdelningen har en viktig funktion i MediCarrier med ansvar att säkerställa varuförsörjningen till företagets kunder.
 
Din roll 
MediCarriers verksamhet genomsyras av kvalitet och vi utgår alltid frånvåra kunders behov och önskemål så att vi ständigt kan erbjuda kunden rättprodukter och tjänster. Inköpsavdelningens främsta uppdrag är att i närasamarbete med SLL Upphandling kravställa samt utvärdera samarbetet med avtaladeleverantörer. Därtill ansvarar inköpsavdelningen för avrop och för att säkerställastabila leveranser. Som Inköpare har du eget ansvar för ett 80-tal avföretagets leverantörer. 
 
Vi söker en person som är intresserad av att ta ett mammavikariat på 9 månader. Tjänstens omfattning är på 100%
 
I rollen som Inköpare kommer du utgå från vårt kontor i Spånga och dinahuvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:  Ansvara för att prognostisera kundernas behov och lägga beställningar för att säkerställa att rätt lagernivåer hålls  Löpande kontakt med leverantörer, samt ansvar för löpande förbättringsarbete  Uppdatera och underhålla affärssystemet med avtalade artiklar  Kvalitetsuppföljning av våra leverantörer  Ha ett nära samarbete med landstingets upphandlingsavdelning för kravställning och uppföljning av företagets leverantörer  Stödja varumottagningen i avvikelsehantering   Aktivt bidra och delta i avdelningens arbete med ständiga förbättringar, enligt konceptet för LEAN 
Din profil 
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik ellermotsvarande samt några års erfarenhet från operativt inköp (gärna enligt LOU). Omdu tidigare har arbetat med logistik ser vi detta som meriterande. Vidare hardu god IT-vana och har goda kunskaper i Office-paketet och framför allt iExcel. Vi ser också att du enkelt och obehindrat uttrycker dig väl i tal liksomskrift.  
 
För att lyckas i rollen krävs att du har en god administrativ vana och trivsmed att arbeta med registervård och leveransbevakning. Som person ser vi att dusom söker är noggrann, flexibel och initiativtagande. Arbetet innebär stundtalshögt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och kortaledtider ut mot kund, varför det också är viktigt att bibehålla varaktigstruktur. Rollen kommer dessutom omfatta många olika kontaktytor, både interntoch externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk ochen god kommunikativ förmåga.  
 
Vi är en organisation som uppmuntrar till utveckling och ser gärna att dukommer med idéer och har viljan att utveckla rollen och teamet.
 
Ansökan 
Stämmer detta in på dig? Ansökredan idag, dock senast den 7 augusti 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CVsamt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig HR-assistent Sara Hansson på tel: 0725 828 760 (ej tillgänglig under v.30) Facklig företrädare är David Novin påVision, tel: 0704-84 28 11.
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird

Sara Hansson
0725828760

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MediCarrier AB Spånga
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell
  • måndag - fredag, 39,5h/vecka Mammavikariat fram till juni 2018
  • Publicerat: 24 juli 2017

Besöksadress

Finspångsgatan 44
None

Postadress

Finspångsgatan 44
Spånga, 16353

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024