OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver utöka vårt inköpsteam på reservdelsavdelningen och därför söker vi på Eco Log en Operativ inköpare! Är du en positiv person med stark servicekänsla, gärna med ett maskin- och teknikintresse kan det här vara tjänsten för dig. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team på vårt huvudkontor i Söderhamn, med möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan när du har kommit in dig i rollen.
OM TJÄNSTEN
I rollen som operativ inköpare ansvarar du tillsammans med ditt team över hela inköpsflödet. Du arbetar med planering och inköp från mestadels redan etablerade leverantörer.
Du kommer att vara en viktig del i att driva inköp och reservdelsförsörjningen till våra kunder över hela världen och arbetar i nära kontakt med våra reservdelssäljare. Du kommer arbeta dagligen i vårt affärssystem Monitor G5.
OM ARBETSUPPGIFTERNA
Vi ser gärna att du är självgående, lösningsfokuserad och kan driva ditt arbete och dess process på egen hand. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer.
Leverans- och transportbevakning samt säkerställa hemtagning av produkter och reservdelar i tid före behov.
Offertförfrågningar och prisuppdateringar i Monitor G5.
Kontroll av fakturor mot beställningar för att identifiera prisavvikelser.
Leverantörsbesök
Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen.
OM DIG
För att vara framgångsrik i rollen som operativ inköpare ser vi att du är en driven och målmedveten person, du är flexibel och kan även sätta dig in i arbetssituationer och hjälpa till där tillfälligt behov kan uppstå. Du kommer dagligen att ha kontakt med leverantörer via mejl, telefon, samt teamsmöten så vi ser att du är en person med god social och kommunikativ förmåga som har lätt för att samarbeta med andra.
Du bör vara stresstålig och lösningsorienterad samt tycka om att arbeta med många saker samtidigt då det är vanligt förekommande i denna roll. Du arbetar noggrant och strukturerat och kan därför enkelt prioritera det som ska göras.
För att lyckas i rollen har du tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp eller relevant högskoleutbildning. Erfarenhet inom skogsmaskins-, entreprenad- och/eller fordonsbranschen samt erfarenhet av affärssystemet Monitor ses som meriterande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse (snarast)
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön
Sista ansökningsdag är 2023-04-16. Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande, tjänsten kan tillsättas så snart vi har hittat rätt kandidat, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid frågor om tjänsten kontakta Reservdelschef Stefan Landén, 070-2409443, stefan.landen@ecologforestry.com eller HR-Chef Frida Forsman, 073-0657090, frida.forsman@ecologforestry.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konstruktör Johan Nilsson
0270 - 429 541
Konstruktör Tobias Arvidsson
0270-429576
Personalchef Anders Lans
0270-42 95 74
Konstruktör Krister Dahlgren
0270-42 95 67