Operativ Inköpare Entreprenad

Operativ Inköpare Entreprenad

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, analytisk och kommunikativ inköpare som är på jakt efter ny utmaning? Har du erfarenhet av entreprenadupphandling och ett stort intresse för samhällsbyggnad? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker en Operativ inköpare som ska jobba mot våra entreprenader. En tjänst som erbjuder stor variation i ditt dagliga arbete och många spännande kontaktytor.

Som Operativ Inköpare Entreprenad hos OBOS stöttar du projektorganisationen såväl operativt som strategiskt där du deltar i och driver upphandlingar av entreprenörer i våra projekt. I detta ingår att förhandla, teckna avtal och följa upp ingångna avtal samt att aktivt arbeta med utveckling av leverantörs- och entreprenörsrelationer och optimera leverantörsbasen. I arbetsuppgifterna ingår också att vara delaktig vid utvecklingen av våra processer och system.

Du initierar förbättringsarbete, förändrade arbetssätt, produktval, logistikupplägg och rutiner för att nå en högre effektivitet och lönsamhet i inköpsarbetet mot Entreprenad.

I tjänsten har du många kontaktytor, både internt och externt. Du tillhör inköpsavdelning och rapporterar till Inköpschefen för entreprenad.

Vi är flexibla med placeringsort men det är en fördel om du finns antingen runt Jönköping, Linköping, Växjö eller Myresjö där vårt huvudkontor finns.
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du är väl förtrogen med avtalsrätt, entreprenadjuridik och strategiskt inköpsarbete. Du har god erfarenhet från entreprenadupphandling eftersom en del av tjänsten kräver specialistkunskap inom detta område. Meriterande är erfarenhet av markupphandlingar.

Du har en högskoleutbildning eller KY-utbildning inom Inköp/logistik alternativt annan relevant utbildning som du har kompletterat med arbetslivserfarenhet inom inköp.

Kunskap om- och intresse för husindustri är viktigt för tjänsten.

Som person är du drivande, affärsmässig och van att arbeta under eget ansvar mot uppsatta mål. Där av är det också viktigt att du kan analysera, planera och strukturera ditt arbete på ett bra sätt.

Då det förekommer många olika kontaktytor i tjänsten, är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god IT vana och ser gärna att du har erfarenhet av AX eller liknande affärssystem.

Eftersom rollen innebär mycket samarbete och samverkan är det viktigt att du tycker om att arbeta i team. Du har en god social förmåga och uppskattar också att kunna skratta och ha roligt tillsammans med kollegorna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

OBOS är en av Nordens största bostadsbyggare, som ägs av nästan en halv miljon medlemmar. På OBOS har vi en vision om att bygga framtidens samhälle och uppfylla människors bostadsdrömmar genom våra varumärken OBOS , Myresjöhus och SmålandsVillan. I Sverige är vi cirka 950 medarbetare som tillsammans arbetar för visionen varje dag. Kort och gott – våra medarbetare är vår allra viktigaste resurs. Därför vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare, så att alla som börjar sin karriär hos oss kan trivas, utvecklas och känna att de är del av någonting större.

Kontaktpersoner på detta företaget

Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Besöksadress

Stationsvägen 6 57013 Myresjö
None

Postadress

Stationsvägen 6
Myresjö, 57013

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024