OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
I rollen ingår att ansvara för att upprätta inköpsorder utifrån produktionsbehov, säkerställa leveranser till förråd och slutkund. Leveransbevakning, skicka förfrågan och utvärdera offerter. Uppföljning av leverantörens leveransprestanda. Registrera och uppdatera affärssystemet IFS för inköpsartikel med artikelinformation och leveransparametrar. Viss förhandling kan förekomma.
Vem är du?
- Utbildning inom inköp/logistik.
- Några års arbetslivserfarenhet inom inköp/logistik.
- Du kan uttrycka sig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Som person ärdu utåtriktad, noggrann har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Arbetsbeskrivning
För vår kund E.ON söker vi en inköpare. Du kommer att vara anställd av Experis och uthyrd till kund. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå tom oktober.
Du kommer att arbeta som inköpare för E.ON Värmes produktionsanläggningar i Mellansverige (Örebro, Norrköping, Stockholm) med placering Norrköping, rollen kommer att omfatta visst resande. På uppdrag från verksamheten kommer du att genomföra upphandlingar från svenska och utländska leverantörer. Du kommer att driva upphandlingen från framtagandet av underlag för upphandling av tjänster och avtal, till utvärderingen av anbud och slutförhandling av avtal. I dina arbetsuppgifter ingår att, efter genomförd upphandling, upprätta nödvändiga underlag såsom avtal och kontrakt, göra nödvändiga transaktioner och upprätta beställningar mot befintliga avtal och verkställa alla nödvändiga transaktioner i SAP´s inköpsdelar.
Vem är du?
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom inköp och erfarenhet av inköpsarbete. Vi lägger stor vikt på att du har erfarenhet av inköp av entreprenad, underhåll och service. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande. Dina kunskaper i engelska är goda i tal och skrift. Som person har du en stor social förmåga och en positiv inställning. Vidare är du ansvarstagande, självgående och drivande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möj
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20