OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!
Om företaget
Vi söker för vår kunds räkning en operativ inköpare med tekniskt intresse för ett konsultuppdrag på initialt fyra månader med stor sannolikhet till längre uppdrag. Vår kund är verksam inom marina industrin och har kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att ansvara för förhandling, inköp och orderläggning. Du förväntas sköta administrationen kring det dagliga arbetet med inköp i olika projekt. Du förväntas kunna följa inköpsprocesser och inköpsstrategier. Det ingår också leveransbevakning (försäkra att allt material anländer i rätt tid, rätt material och i rätt kvantitet för att försäkra oss om att verksamheten inte störs, rapportera leverans¬förseningar till berörda parter). Inköpsadministration kan bestå avskriva och kontrollera inköpsorder, kontrollera orderbekräftelse, kontrollera leverantörsfakturor, upplägg av nya artiklar, kundprognoser, underhåll av artikel- och leverantörsregister.
Din profil
Vi förväntar oss att du har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbetat med materialplanering och/eller inköp.
• Lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller teknik.
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och Outlook.
Som person är du analytisk och logisk. Du har öga för olika system, förstår samband och ser trender. Du har lätt för att uttrycka sig i tal och i skrift. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar och planerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. I och med att det är flera olika kontaktytor i ditt arbete önskar vi att du är relationsskapande, utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter och skapa förtroende både externt och internt. Är du dessutom serviceminded och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är det uppskattat. Du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du kan behålla ett realistiskt perspektiv i olika situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare ska du kunna arbeta självständigt såväl i team.
Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, affärssystem och att du har eftergymnasial utbildning inom inköp, logisitk eller Supply Chain.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 20150426 och ansökan skickar du via vår hemsida, www.soderco.se. Tillträde är snarast och vi arbetar därför med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad