OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en Inköpare som är redo att ta nästa steg med ambitionen att växa tillsammans med din arbetsgivare? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och med mycket eget ansvar? Då är kanske rollen som Operativ Inköpare hos Lundgrens Sverige AB rollen för dig! Hos Lundgrens får du möjlighet att utvecklas samtidigt som du arbetar för ett av branschens mest lönsamma och framåtlutande bolag.
Om Lundgrens Sverige AB
Lundgrens grundades i Göteborg 1949 och är idag ett av Sveriges ledande Grossistföretag som erbjuder produkter från världsledande tillverkare inom slang och industrigummi. Med mer än 35 000 artiklar tillhandahåller de marknaders bredaste sortiment inom slang och slangtillbehör, gummi, kem, hydraulik, packningsmaterial, transmissioner, O-ringar, tätningar och silikongummi. Och med deras affärsidé att ”från lager/försäljningskontor på flertal strategiska orter runt om i Sverige förse återförsäljare, industri, handel och sjöfart med förnödenheter”, står de som en garant för kvalitet och tillgänglighet i branschen.
Idag ingår Lundgrens i Beijer Tech AB, vilka är en grupp specialiserade bolag med fokus på att göra nordisk industri mer konkurrenskraftig, och är 110-talet anställda med en omsättning om drygt 300MSEK.
I rollen som Operativ Inköpare
I rollen som Operativ Inköpare för Lundgrens kommer du genom Inköp upprätthålla rätt lagerhållning i ett stort antal av deras produkter. Du kommer i deras affärssystem Solo bekräfta ordrar och leveransbevakningar samtidigt som du genom ditt affärssinne löpande bildar dig en uppfattning om produkter, omsättningshastighet och utvärderar enskilda ordrar av återkommande produkter. Till din hjälp har du en god analytisk förmåga och ett intresse för att göra bra affärer och hålla en god kvalitet i ditt arbete.
I rollen arbetar du också nära säljarna och agerar säljsupport i frågor om leveranser, produktspecifika frågor eller kostnader. Du har också möjligheten att föra en dialog med dina leverantörer om leveranstider och kostnader för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Lundgrens.
Vidare uppdaterar du och säkerställer att artiklarnas grunddata i affärssystemet är korrekt inlagd.
Då du arbetar med tekniska produkter är det en stor fördel om du är tekniskt intresserad och motiverad att lära dig om produkterna för att på sikt kunna bli en specialist inom området och utvecklas tillsammans med Lundgrens.
Några av de återkommande arbetsuppgifterna kommer vara:
Inköp.Bekräfta orderkännande och Leveransbevakningar. Agera säljsupportFöra dialog med befintliga leverantörer.Uppdatera affärssystem med produkt och prisinformation.
Dina kvalifikationer
Tidigare arbetat med Inköp.Goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram.Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska.Stort intresse för att arbeta med tekniska produkter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
Utbildning inom Inköp/Logistik.Tidigare arbetat i Solo.Arbetat inom liknande bransch.Tidigare arbetat med tekniska produkter i liknande bransch.
Stor vikt kommer läggas vid de personliga egenskaperna vilket gör att det är viktigt att du känner igen dig i att du som person är analytiskt lagd och har lätt för att sätta dig in i orderflöden, omsättningshastighet och se till ”helheten i affären”.
Du har sannolikt en god kommunikativ förmåga i tal och skrift (svenska och engelska) då du i rollen har många kontaktytor internt och externt, vilket du trivs med. Vidare har du en god uthållighet och inre driv i då Lundgrens har ett stort antal produkter vilket kommer ta tid att sätta sig in i och förstå i sin helhet. Sist men inte minst är du sannolikt Prestigelös i ditt förhållningssätt och är villig att ställa upp för andra vid behov.
Vad erbjuder Lundgrens Sverige AB dig?
Hos Lundgrens kommer du till ett team med en bra mix i ålder och erfarenhet vilket ger dig en bra plattform att fortsätta din utveckling. Som företag är Lundgrens framåtlutande och nyfikna men också stabila och lönsamma vilket såklart skänker en trygghet i din anställning.
På det personliga planet tar du också del av goda förmåner med friskvård, bonussystem, kollektivavtal och bra flexmöjligheter samt betald övertid i en organisation med fokus på en bra ”Work Life Balance”.
Övrigt
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid.
Plats: Göteborg, Datavägen 27 Askim.
Lön: Efter överenskommelse.
Låter rollen som Operativ Inköpare till Lundgrens Sverige AB intressant? KUL! Urvalet sker löpande så tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.
https://www.youtube.com/watch?v=q64zvesaIO8