OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss.
Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden:
• Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter.
• Följa upp och förmedla leveranstider och priser.
• Administrativt inköpsarbete i vårt system.
Våra leverantörer finns i Europa, Asien och Nordamerika.
Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid.
Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.
Din person
Rollen innebär i huvudsak att arbeta operativt och till en viss del strategiskt, vi ser därför att du har en gymnasial teoretisk utbildning som grund och har du läst inköp är det givetvis meriterande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, en god förståelse för processerna från order till leverans och en bra sifferkänsla. Vi ser att du i rollen arbetar noggrant, strukturerat och långsiktigt och har lätt att kommunicera internt och externt.
Du är självgående i din arbetsstil och har en positiv grundsyn i din roll på arbetet.
Vi arbetar i Pyramid, det är därför meriterande om du har den erfarenheten eller motsvarande, du måste dock vara van användare av Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se