OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara den operativa spindeln i nätet i en internationell miljö och säkerställa leverans av kritiska komponenter? Välkommen till en nyckelroll inom inköpsteamet för flygplanskomponenter hos en världsledande leverantör av flygsystem. Här ges du möjligheten att skapa och underhålla nyckelrelationer, optimera processer och säkerställa leverans av nödvändiga material.
Om rollen:
Som inköpare inom Sourcing & Supply Chain har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov till produktion. Du blir en vital länk i inköpsteamet för flygplanskomponenter och fokuserar särskilt på reparationer. Din roll innebär nära samarbete med olika avdelningar och att självständigt bygga och underhålla relationer med leverantörer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
•Inköp av reservdelar, reparationer och tjänster enligt planerade behov.
•Nära samarbete med kollegor inom och utanför teamet: ingenjörer, planerare, kundsupport och Supply Teamet med strategiskt inköp, kvalitet och leverantörsutvecklare.
•Spårbarhet av militärt material genom noggrann datainsamling.
•Exportkontroll för all rörelse av material med krav på importtillstånd och slutanvändarintyg.
•Optimering av processflöden, granskning av kostnadsanalyser från leverantörer och hantering av affärsrelaterade aspekter inom IFS-systemet.
•Uppföljning och övervakning av leveranser, följsamhet till uppsatta mål och krav samt hantering av kvalitetsavvikelser.
Din profil:
Som person ser vi att du är strukturerad med erfarenhet av att arbeta enligt tydliga processer där du planerar ditt arbete självständigt. Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och förmåga att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du har en förmåga att anpassa dig till olika situationer och grupper där fokus ligger på det gemensamma målet. Du är prestigelös som person och du hanterar press och motgångar på ett konstruktivt sätt.
Krav:
•Minst 2 års erfarenhet av inköp
•Relevant utbildning på eftergymnasial nivå alternativt motsvarande erfarenhet
•Svenska i tal och skrift
•Goda kunskaper i Excel
•Körkort B
Meriterande:
•Erfarenhet av inköp inom flygunderhållsindustri, försvarsindustri, läkemedelsindustri eller annan mycket reglerad verksamhet
•Erfarenhet av exportkontroll
•Erfarenhet av affärssystem från IFS
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Om Arbetsplatsen:
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Arbetsplatsen präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap. Här värderas ständigt lärande och balans i livet högt.
Du kommer att ingå i ett team som arbetar med operativt inköp inom eftermarknad och tjänsten är placerad i Malmslätt, Linköping.
Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab.
Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Malmslätt, Linköping
Omfattning: Heltid
Arbetstider: kontorstider med flex
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996