Operativ inköpare inom IT

Operativ inköpare inom IT

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av operativt inköp inom IT? Är du en analytisk såväl som självgående inköpare med ett proaktivt arbetssätt och kan starta omgående? Vår kund står nu inför en mycket spännande utvecklingsfas och söker därmed en operativ inköpare som ska effektivisera koncernens inköp. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vår kund söker en operativ inköpare inom it och du kommer tillhöra en avdelning som har det övergripande ansvaret för inköp inom IT och leverantörstyrning inom kunden.
I din roll som operativ inköpare inom IT kommer du att:
• Hantera många av de operativa inköpen och orderläggning av våra IT inköp inom de olika kategorier konsulter, hårdvara och mjukvara.
• Bistå övrig personal i operativa inköpsaktiviteter för de olika kategorierna.
• Vara sammanhållande, förvaltande och koordinerande av vårt befintliga systemstöd (E-signering, inköpssystem, avtalsdatabas) och även viss koordinering av mindre vidareutveckling.

Vi söker dig som är en teamplayer och som tycker att det är viktigt att bygga relationer med leverantörer och med kollegor.

Vem är du?
• Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av operativt IT inköp och avtalshantering/administration.
• Du har en passion för att effektivisera administrativa processer i alla led för att säkra värde, effektivitet och avveckla ”waste”.
• Erfarenheter av komplexa organisationer, vilket innebär att dina ”change management” egenskaper kommer att vara välanvända.
• Du är trygg i att prioritera din vardag och inte tvekar att ta kontakt med teamet och intressenter.
• Erfarenhet av att använda Microsoft plattformen obehindrat.
• Du har jobbat i processorienterat inköp, gärna i ett source to pay system (S2P).
• Goda kunskaper i både svenska och engelska.
• Erfarenhet av E-signeringsverktyg (t ex Adobe Sign) och inköpssystem är meriterande.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Vår kund har ett långsiktigt behov och uppdraget är inledningsvis på fem månader med chans till övertag till kunden. Du kommer att vara placerad i Solna.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024