OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som är en fena i affärssystemet SAP, tycker om att arbeta operativt och trivs med att kombinera administrativa arbetsuppgifter med servicebemötande mot kunder och leverantörer, så finns nu det perfekta uppdraget för dig. Här blir du inte bara en viktig kugge i den dagliga transportdriften, du får dessutom möjligheten att arbeta på uppdrag hos en av våra storkunder i Västerås. Med hjälp av dina kunskaper i SAP blir du en viktig del hos logistikavdelningen där du är med och planerar, koordinerar och följer upp viktiga transporter, lokalt och globalt. Kanske har du tidigare arbetat i en liknande roll inom inköp och logistik? Då kan det här vara uppdraget för just dig.
OM TJÄNSTEN
I den här rollen arbetar du operativt inom transport, logistik och inköp. Här arbetar du bland annat med att boka och följa upp transporter tillsammans med externa lager i direkt kontakt med transportören. Du arbetar dagligen i SAP där du noterar mottagna varor, analyserar avvikelser i lager, bokar returer samt kompletterar information om inkommande leveranser. Uppdraget passar särskilt för dig som har en god datorvana och trivs i en så kallad ”spindeln i nätet”-roll där du samtidigt bidrar med din höga servicenivå.
Du erbjuds
* En fot in hos en trygg och välkänd arbetsgivare i Västerås
* Flexibilitet med möjlighet att till viss del arbeta på distans
* Ett heltidsuppdrag med goda chanser till förlängning
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Operativt arbete i SAP med notering av mottagna varor, lägga beställningar, analysera avvikelser samt mängder i lager, boka returer, komplettera inkommande leveranser med information
* Ha daglig kontakt med leverantörer och transportörer via telefon och mail
* Boka och följa upp transporter
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP, Excel och Microsoft 365
* Har mycket god datorvana
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Meriterande är om du har erfarenhet från en liknande roll inom inköp/logistik.
Som person är du:
* Initiativtagande
* Kommunikativ
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Västerås
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om du går vidare i processen kommer du att få mer information om företaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231