Operativ inköpare inom mekanik

Operativ inköpare inom mekanik

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Vill du vara en del av en organisation som jobbar med säkerhet för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot? I så fall kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete som operativ inköpare hos vår kund i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du att ingå i ett team inom varugruppen Mekanik. Tjänsten är en central funktion där du ansvarar för att koordinera ingående material i samverkan med bl a produktion och projektledning samtidigt som du är drivande i frågor rörande produkten som ska köpas in.

Följande uppgifter ingår i rollen:

• Orderläggning
• Leveransbevaka och följa upp inkommande leveranser
• Löpande kontakt med leverantörer
• Skicka ut förfrågningar, RFQ:er
• Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet IFS
• Reklamationer (mot leverantör)
• Vård av inköpsartiklar i affärssystemet IFS
• Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer
• Leverantörsutveckling och varugruppsarbete
• Hanterar fakturor

Du erbjuds en stimulerande roll med stora interna och externa kontaktytor liksom goda möjligheter att självständigt planera och anpassa dina uppgifter. Vi behöver dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet så att vi kan fortsätta jobba med ständiga förbättringar.

Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp samt gärna med erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin. Teknisk kompetens inom mekanik är meriterande, liksom kunskaper i affärssystemet IFS. Som person har du mycket energi, strävar efter att göra ditt bästa och är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare är du kommunikativ, behärskar svenska och engelska obehindrat och har förmågan att koordinera, planera samt strukturera ditt arbete.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning hos vår kund.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på mail johan.zizala@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024