OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du att arbeta med att effektivisera processer och spara både kostnader och identifiera förbättringar. Du ska trivas med att arbeta självständigt och att vara ute på fältet, då stora delar av din arbetsdag i första hand kommer att vara ute i fabriken som ligger i Hällekis och på sikt i Hässleholm. Tjänstens innehåll kommer att vara mycket varierande och med ett brett spektrum av operativa och tekniska arbetsuppgifter främsta fokus på MRO-området. Produkterna som fabrikerna tillverkar är energieffektiva och brandsäkra isolerings lösningar av stenull för nybyggnation och renovering, VVS-lösningar, industriapplikationer, marin och offshorelösningar.
Tjänsten innebär en anställning hos Rubix och du kommer arbeta Insite med att effektivisera och spara kostnader för och hos vår kund.
Vad gör en Insite?
Rubix team ansluter sig till kundens för att säkerställa drifttid och produktionseffektivitet samtidigt sänka kostnaderna med en detaljerad förståelse av kundens anläggning, processer och preferenser.
Insite ger kunden oavbruten tillgång till den samlade specialistkunskapen och tekniska expertisen hos 8 500 Rubix-kollegor över hela Europa, som arbetar tillsammans för att hålla kundens linjer i gång.
Vi använder den kunskapen för att profilera kundens lager, se till att de har det de verkligen behöver och hitta billigare och högkvalitativa alternativ till OEM-delar – inklusive vårt utbud av exklusiva varumärken. I processen hjälper vi kunden att konsolidera leverantörer och produkter, minska kostnaderna och frigöra rörelsekapital.
Varje dag finns vi vid kundens sida och sätter oss i den perfekta positionen för att identifiera områden för förbättring. Vi erbjuder hela vårt utbud av mervärdestjänster, som täcker allt från varuförsäljning och butikshantering till automatisering, tillståndsövervakning, reparation och anpassning.
I din roll som Operativ Inköpare/Insite kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Vara en tillgänglig resurs för kunden i kundens fabrik
• Utveckla kundrelationer för nyckelroller i kundens organisation
• Identifiera och implementera möjligheter för intäktstillväxt och marginalförbättring genom konsumtionskonsolidering, leverans av tilläggstjänster med mera
• Beställning/köp på uppdrag av kund
• Du levererar minimum av de överenskomna årliga kostnadsbesparingarna genom tekniska lösningar och/eller rationalisering och konsolidering av leveransbaser/OEM-konvertering
• Uppnå försäljnings- och marginalmål för det tilldelade området
• Du håller daglig kontakt med kundteknikern, så att kunden får aktuell status på akuta behov
• Månadsrapporter internt
• Rapportera fabriksprestanda mot definierade KPI: er från kunden
Om dig
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning men framför allt söker vi dig som har erfarenhet av fabriker, projektledning och lager/logistik. Du har arbetat operativt med inköp och det är ett stort plus om du har en bakgrund inom MRO-området. Erfarenhet av affärssystemet Axapta är ett plus.
Som person är du serviceinriktad, etablerar och utvecklar du kundrelationer och skapar förtroende på grund av din professionella tyngd och erfarenhet. Du har en god förmåga att vara lyssnande och vill ständigt veta lite mer. Du arbetar väl självständigt och arbetar proaktivt för att hitta kortsiktiga och långsiktiga möjligheter till kostnadsbesparingar och lönsamhet. Du behöver vara "on hands" vilket innebär att du gärna hjälper till att lösa problem eller undersöka saker oavsett om det är från din kontorsplats eller ute i fabriken.
Svenska är ett krav men du ska även kunna kommunicera på engelska i vår globala organisation.
Viktigt för tjänsten är:
- Gedigen erfarenhet av tekniskt inköp
- Erfarenhet av förbättringsarbete och kostnadseffektivisering
- Erfarenhet av producerande verksamhet
- Självgående och målfokuserad
- Erfarenhet av MRO-Området är meriterande
Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet.
Om Rubix
Rubix är Europas ledande distributör inom industriellt underhåll, reparation och produkter (MRO), allt från kullager, elmotorer, frekvensomriktare, växlar, mekaniska transmissioner, pneumatik, hydraulik och verktyg till utrustning för hälsa och säkerhet (PPE). Rubix är en stor europeisk koncern med en omsättning 2021 på 2,4 miljarder euro, 8 000 anställda och finns i 23 länder.
Rubix Sverige AB
Rubix Sverige AB ingår i den nordiska delen av RUBIX-koncernen med 105 anställda och en omsättning på ca. 380MSEK. Rubix Sverige AB grundades som Lönne 1947 och har i över 70 år levererat lösningar till den elektromekaniska drivlinan till industri, marin och offshore. Samtidigt har Rubix de senaste åren etablerat flera stora industrikunder på reservdelsmarknaden, där det bidrar till ökad produktionseffektivitet och kostnadsbesparingar genom ett unikt koncept.
Varför vill man arbeta på Rubix?
Rubix värdesätter sina medarbetare och ger möjlighet till trygghet och utveckling i arbetet. Man tar hänsyn till varje enskild individs behov för att kunna balansera arbetsliv och privatliv. Inom Rubix finns det många kompetenta och hjälpsamma kollegor som stöttar varandra för att nå de gemensamma målen.
Kontaktuppgifter
I denna process kommer vi att arbeta med tester och ev videointervjuer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 0736 84 77 07.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare, Operativ teknisk inköpare, Rubix Sverige AB, Insite, Teknik, Effektivisering, Adecco, Skaraborg, Lediga jobb teknik, Produktion, MRO
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147