Operativ Inköpare Konsultuppdrag Camfil i Trosa

Operativ Inköpare Konsultuppdrag Camfil i Trosa

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Camfil Sverige AB i Trosa söker vi en Operativ Inköpare till produktionsenheten för ett konsultuppdrag.

Är du redo för nya utmaningar och har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt inom inköp med mycket materialplanerande uppgifter? Då är den här rollen rätt för dig!Detta är ett konsultuppdrag där du till en början är anställd hos oss på TNG Tech och hyrs ut som konsult till vår kund men där ambitionen är att konsultuppdraget övergår till en fast anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Du kommer arbeta ute hos Camfil som är ett stabilt, globalt bolag och en världsledande tillverkare av kommersiella och industriella system för luftrening och stoftavskiljning. Du kommer ha en spindel-i-nätet funktion där ingen dag är den andra lik. Arbetskulturen är familjär, stöttande och professionell och man hjälps åt att nå uppsatta mål. Eftersom man jobbar i en global organisation med många kontaktytor finns det alla möjligheter att utvecklas på lång sikt! 

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos TNG Tech som konsult kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.

Dina arbetsuppgifter

I uppdraget som Operativ Inköpare kommer du att vara en del av inköpsteamet om 4 personer. Du arbetar dagligen med vår kunds inköpshantering där du har daglig kontakt med såväl interna som externa parter, via telefon och mejl.

Du kommer bland annat att arbeta med:

• Inköpsorderflöde
• Prognoshantering
• Förse leverantörer med rätt specifikation
• Behovsbevakning av inköpta råmaterial och återförsäljningsvaror
• Upprätthålla goda leverantörsrelationer
• Avvikelsehantering och information till övriga avdelningar vid avvikelser
• Upplägg/registervård/uppdatering av artiklar såväl som priser
• Uppföljning och rapportering

Värt att veta

Rollen omfattar heltid vardagar 08.00-17.00, fredagar 08.00-15.45. Rollen är placerad i Trosa och du förväntas vara på kontoret tillsammans med övriga i teamet. Du rapporterar till Inköpschefen.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 mån med start så snart som möjligt eller under augusti/september där ambitionen är att det ska övergå till en tillsvidareanställning hos kund. 

Våra förväntningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för denna roll tror vi att du: 

• Har minst 3-årigt gymansium eller motsvarande
• Har erfarenhet av att arbeta operativt med inköp, gärna inomr tillverkningsindustrin
• Har god datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
• Goda kunskaper i Excel 
• Kan svenska och engelska i såväl tal som skrift

Som person är du ansvarstagande, stabil och har en analytisk förmåga som hjälper dig att hantera komplexa situationer. Rollen omfattar mycket administration där noggrannhet och sinne för detaljer och siffror är avgörande för att du ska trivas. Du är van att kommunicera med många olika kontaktytor, såväl internt som externt, både per mejl och i telefon. Du är drivande och strukturerad i ditt arbete, vilket gör att du följer upp ärenden noggrant. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga. Din flexibilitet och stresstålighet gör att du kan hantera förändringar och oväntade situationer med lätthet. Dessutom är du kommunikativ och delar gärna med dig av dina erfarenheter.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2024
  • Ansök senast: 3 augusti 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024