OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NIBE AirSite expanderar! Vid vår anläggning i Lindome arbetar idag ett sammansvetsat team bestående av 15 medarbetare. Nu rustar vi inför framtiden och söker flera nya kollegor inom olika områden, bland annat en operativ inköpare med administrativt ansvar för kontoret.
Har du erfarenhet av operativt inköp med nära koppling till produktion? Gillar du administration och service och vill ha variation i ditt arbete? I så fall är detta rollen för dig! Vi söker efter en ny medarbetare som vill ta sig an rollen bestående av både inköp och administrativt ansvar för kontoret.
Om företaget
NIBE AirSite AB är en del av det börsnoterade NIBE Industrier och ingår i affärsområdet NIBE Climate Solutions. NIBE Industrier har en omsättning på cirka 25 miljarder kr och cirka 18.000 anställda i drygt 30 länder.
NIBE AirSite AB är ett kompetensföretag med tiotals år av innovationer, nytänkande och kvalitativ produktutveckling. Vår produktion, lager och marknadsavdelning ligger i Lindome, söder om Göteborg, med närhet till Landvetter flygplats, järnvägen och E6. Vi har även utveckling, support och marknadsavdelning i Storbritannien och har representanter på flera håll i Europa. Vår främsta kompetens innefattar VVS och ventilation, där ledstjärnan är kvalitet och energibesparing. Huvudprodukterna inom NIBE AirSite AB består av luftbehandlingsaggregat till ventilationsbranschen samt aggregat inom frikyla till telekom- och serverrum.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som operativ inköpare ansvarar du för allt inköp till vår anläggning i Lindome, såväl direkt- som indirekt material. I samverkan med produktion skapar du inköpsförslag utifrån tillverkningsordrar samt säkerställer orderläggning, leveransbevakning, material- och produktionsplanering. Tillsammans med produktion deltar du också vid ankomstkontroll av godset. Majoriteten av leverantörerna finns i Sverige.
Som administratör ansvarar du för växeln och blir på så sätt vår front mot såväl kunder, leverantörer och andra intressenter. Du blir också en viktig del i att besökare känner sig välkomna då det oftast är du som är den första kontakten. Du kommer också skapa fakturor, ta hand om post och stötta upp i andra förekommande administrativa arbetsuppgifter gentemot VD och produktionschefen.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av inköp, gärna med nära koppling till produktion då det är viktigt att kunna förstå flöden och att material kommer i rätt tid och med rätt kvalité. Du gillar samarbete med andra och kan lyfta blicken för att se framåt i kedjan. Eftersom du kommer ansvara för både inköp och andra förekommande administrativa arbetsuppgifter behöver du vara strukturerad och gilla ordning och reda. Att hålla hög service är för dig en självklarhet.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar NIBE AirSite med Skill och du är välkommen med din ansökan via skill.se så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabella Andersen, 072-147 66 98 / isabella.andersen@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub.