OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för ditt nästa steg i din karriär, har du ett stort affärsintresse, är kundorienterad med erfarenhet av inköp och intresse för ekonomi - Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
I rollen kommer du bland annat ha det övergripande ansvaret för operativa inköp, att det alltid finns förväntade lagernivåer för maximal leveranssäkerhet. Du kommer att ansvara för kategoriplanering, sortimentsoptimering samt att optimera lagret mot produktion och uppsatta mål. Du kommer även att driva arbetet med leverantörer, sätta kvalitetsmål, utveckla befintliga och nya samarbeten. Vidare ansvarar du för att utveckla och verkställa Fasteus Tekniks ekonomiprocesser samt agera diskussionspartner till VD kring ekonomiska frågor.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer även ansvara för att:
• Sammanställa och analysera inköpsbehov
• Optimera lagret mot uppsatta mål
• Underhålla artikelnummer i affärssystemet
• Bevaka leveranser av inkommande material och således ansvarar för att inköpta produkter eller material blir levererat till oss i rätt tid kopplat till vår produktionsplanering
• Ansvarar för prisuppdateringar i affärssystemet
• Stötta organisationen i inköpsfrågor, kommunicera kring nya avtal för att säkerställa att bolaget nyttjar ingångna avtal optimalt
• Följa upp budget för inköp av produkter och material
• Omvärldsbevaka branschen av relevanta produkter och material
• Ekonomisk administration
• Administration av kund- och leverantörsreskontra inklusive utbetalningar/inbetalningar
Vem är du?
Du är en person som tycker om att arbeta operativt, är en driven förhandlare som kan knyta och vårda relationer. Du har ett välutvecklat sinne för affärer och erfarenhet av inköpsarbete av operativ karaktär. Vi värderar egenskaper som hög energinivå, flexibilitet, självständighet, ordningsam, målmedvetenhet och lösningsorienterad samt att du trivs i ett prestigelöst klimat där teamarbete, gruppkänsla, service och engagemang värdesätts högt.
Kvalifikationer:
• Relevant utbildning inom inköp/ekonomi och/eller minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem (gärna Pyramid)
• Ekonomisk bakgrund och förhandlingsvana är meriterande
• Grundläggande ekonomikunskaper
Om verksamheten
Fasteus Teknik AB grundades 1980 och är en väletablerad centralbyggare i branschen. Vi satsar nu vidare för att möta framtidens behov hos våra kunder samt öka närvaron på marknaden. Vi behöver därför utöka vår personalstyrka som en del i Fasteus Tekniks spännande tillväxtsresa framåt för att kunna serva elinstallatörer på den svenska marknaden.
I denna rekrytering samarbetar Fasteus Teknik AB med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, elizabeth.darevik@poolia.se. Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Fasteus Teknik i Göteborg.
Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan.