Operativ Inköpare med erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LO...

Operativ Inköpare med erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LO...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader med option till förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en operativ inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till kunden utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att främst avropa tekniska konsulter från kundens ramavtal men inköp från andra kategorier kan förekomma. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning.

Ditt ansvar är att säkerställa att ordning och reda upprätthålls för ingångna avtal, gällande villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Utbildning som exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller KY-utbildning inom inköp alternativt motsvarande relevant utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdigt för uppdraget.
- Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal, kontraktsförvaltning, inom de senaste 5 åren.
- Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter utifrån ett inköpsperspektiv som huvudsaklig arbetsuppgift (minst 50% av full tid), inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort avrop / upphandlingar från början till slut, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF, inom de senaste 5 åren.
- Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla tekniska konsulter, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av förhandlingar, inom de senaste 5 åren.


Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Hålla hög servicenivå
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och vara strukturerad
- Kunna argumentera utifrån våra riktlinjer men samtidigt vara lyhörd inför beställaren
- Flexibel
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024