Operativ inköpare med känsla för service och struktur

Operativ inköpare med känsla för service och struktur

Arbetsbeskrivning

Är du en person som älskar att vara spindeln i nätet, ha många bollar i luften och att organisera och hjälpa andra. Läs då vidare! Vi söker nu en operativ inköpare med glimten i ögat och med en stor portion av ett strukturerat arbetssätt. Vår nuvarande operativa inköps stjärna har valt att vidareutbilda sig och därför söker vi någon som kan ta hennes plats omgående, till och med den 31 januari 2022 (med möjlighet till förlängning).
Sök tjänsten så tar vi reda på om vi matchar!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Operativ inköpare rapporterar du till Pre-Distributionschef och ansvarar för de förbrukningsvaror som Nim Distribution använder samt leveranser, beställningar och lageroptimering. I rollen ingår även att vara lokalansvarig vilket innebär allt från att vara kontaktperson till att hjälpa med inredning av de olika lokalerna.

Du har ett självständigt arbete men ingår i ett team med 5 andra kollegor där man hjälper varandra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ansvarar för de förbrukningsprodukter som finns i beställningsformulären, köps in efterhand.
- Bevakar leveranser, hanterar reklamationer, ansvarar för lageroptimering och säkerställer att inköpen kommer fram i tid.
- Underhåll av operativa inköpsdokument.
- Inventering av produkter, se över och jämför priser.
- Konterar fakturor.
- Hålla koll på på satt budget för året.
- Bevakning av mail gällande avtal för lokaler i syfte att flagga för Pre-Distributionschef.
- Kontaktperson för fastighetsförvaltare och fördela arbete till Nims "handyman" mm.

Vad gör vi bra och vad är våra utmaningar

För att hitta en medarbetare som inte bara trivs i rollen utan även i organisationen vill vi här ge inblick i några av de lärdomarna vi tar med oss från vår senaste medarbetarundersökning bland tjänstepersoner.

-
Vi är en engagerad och effektiv organisation med stor respekt för våra kollegor.

-
Vi är en organisation med effektiva team som behöver blir bättre på att samarbeta inom och team emellan.

-
Vi söker mer tydlighet i arbetet men känner trots detta att vi har förutsättningar för att göra ett bra arbete.

-
Våra chefer kan titulera sig ledare och ingjuter trygghet i sina team men kan ge mer regelbunden feedback.

-
Det finns goda förutsättningar för att kunna ventilera åsikter inom arbetsgruppen samtidigt som vi inte är fria från konflikter med negativa utfall.

-
Planering, tydlighet och förutsättningar är både styrkor och svagheter - lära av varandra?

-
Vår psykosociala arbetsmiljö är överlag god men behöver ses över.


För att lyckas och trivas i rollen som Operativ Inköpare söker vi dig som prioriterar struktur och ett organiserat arbetssätt. Rollen är även till stor del en servicefunktion mot organisationen men även mot externa intressenter så din förmåga att skapa relationer och lösa uppstående problem är en av nycklarna till framgång i din roll.

Vi tror också att du gillar att jobba flexibelt och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.

Krav:
- Förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift
- Förmåga att se samband, orsak och konsekvens
- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ

- B-Körkort
- Engageras av att göra det svåra enkelt
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet med att arbeta administrativt
- Genuint intresse för kalkylark och ordning och reda
- Erfarenhet av inköp och beställningar
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i G-Suite och bekväm i en digital miljö

Vårt erbjudande

Tjänsten är ett vikariat fram till den 31 januari 2022 med möjlighet till förlängning.

Arbetstiden är vanlig kontorstid och du bestämmer själv om du vill arbeta hemma eller på kontoret i Malmö. I utbyte ber vi dig att prioritera gemensamma stunder och en paus lite då och då eftersom vi ser att gemenskap och pauser är en viktig faktor till ökat välmående och engagemang. Vi ser det som en win-win!

Förmåner såsom försäkring, tjänstepension och en marknadsmässig lön är en självklarhet för oss men letar du efter ett nytt jobb med lön i toppskiktet, då är inte vi rätt organisation för dig. Vi erbjuder däremot en morgontidning till frukostmyset, en mängd rabatter både inom och utanför Bonnier News, mycket skratt på jobbet och en ledningsgrupp som ringat in kompetensutveckling och ökat engagemang som key activities i vår strategi.

Poolbil finns att använda i tjänsten då resor inom vår geografi kan förekomma.

I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tillsättning är omgående. Sista ansökningsdagen är den 5 oktober.

Nim Distribution är ett lokalt distributionsbolag i västra Skåne. Ägare är HD-Sydsvenskan, del av Bonnier News. Vi distribuerar framför allt morgontidningar och andra tidningslika produkter. Paket och adresserade försändelser samt reklam och samhällsinformation når också sin mottagare via oss. Sedan mars 2021 är Nim samorganiserade med Hall Media Logistik som också är ett distributionsbolag inom Bonnier News.

Vi har verksamhet 24/7, 365 dagar och ansvarar för morgontidningsdistributionen i västra Skåne, Jönköping och stora delar av det sydsvenska höglandet. Vi ser en växande efterfrågan på morgontidig distribution av e-handelspaket och andra produkter. Distribution av e-handelspaket bidrar positivt till en affärsmässig morgontidningsdistribution. Samtidigt utmanar en mer varierad produktmix nuvarande strukturer.

Hållbara logistik- och distributionslösningar är en av vår tids stora samhällsutmaningar. Utifrån våra ledord öppenhet, engagemang, integritet och affärsmässighet strävar vi efter att göra det svåra enkelt

Läs mer på www.nimdistribution.se och www.hallmedialogistik.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nim Distribution
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 5 oktober 2021

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024