Operativ inköpare med samordningsansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en operativ inköpare med samordningsansvar som trivs i en affärsorienterad miljö

Din roll

Som operativ inköpare med samordningsansvar hos oss på GSE-avdelningen kommer du att arbeta i anskaffningsprocesserna samt arbeta med samordning av inköpsarbetet. Du kommer precis som våra övriga operativa inköpare att vara involverad i de flesta inköpsrelaterade uppgifter som förekommer, allt från strategiskt inköpsarbete till ren operativ orderhantering. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, GSE-ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal m.fl. Detta innebär arbetsuppgifter som t.ex:

* att leda och fördela arbetsuppgifterna bland inköparna (5st inkl dig själv)
* att skapa, hantera och utvärdera offertförfrågningar
* att lägga beställningar
* att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
* fakturahantering
* uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser
* hantering av returer och reklamationer


Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna.



Din placeringsort blir på någon av avdelningens orter Östersund, Arboga eller Linköping, men rollen kommer att innebära vissa resor till de andra orterna eller till våra leverantörer inom eller utanför Sverige.


Din profil

Vi söker dig som:

* Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet inom inköp/logistik-området
* Trivs i en produktionsmiljö och har en god förmåga att läsa och förstå tekniska underlag, som t.ex. ritningar och tekniska kravspecifikationer
* Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet"
* Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska


För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheter snarare än hinder.



Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Vad du blir en del av

Aeronautics, är ett affärsområde inom Saab som utvecklar och tillverkar flygsystem av världsklass samt har ett brett utbud av supportlösningar inom militär och civil flygverksamhet.
Staben "Procurement and Business Coordination" ingår i avdelningen Ground Support Equipment (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund.



Våra affärsuppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024