Operativ inköpare med samordningsansvar till Saab

Operativ inköpare med samordningsansvar till Saab

Arbetsbeskrivning

Since Saab was started, we have strived to keep people and society safe. It is a basic human need to feel safe and, as we see it, a human right. Through systems and solutions that increase security, we can make this possible." Read more at www.saab.com (https://www.saab.com/)

In this role, you will be a part of Saab´s business area Aeronautics. Aeronautics is an innovative supplier of world-class aircraft systems, advanced aerostructures and a wide range of support solutions within civil and military aviation. The business area is not only engaged in research, development and production of military aircraft systems, but also conducts studies as preparation for future manned and unmanned aircraft systems.

Nu söker vi en erfaren inköpare som också kan ta samordningsansvar för ett av teamen inom operativt inköp, med placering i Linköping, Arboga eller Östersund.

Om tjänsten

I den här rollen kommer du att vara en del av avdelningen Ground Support Equipment (GSE) inom affärsområdet Aeronautics.
Staben ”Procurement and Business Coordination” ingår i avdelningen och arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund. Läs mer här

Affärsuppdraget består i att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer.
I tjänsten kommer du att spela en viktig roll i det här uppdraget. Du kommer att få arbeta med utmanande och spännande projekt på både nationell och global nivå, samtidigt som du bidrar till skapandet av en bättre framtid. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av struktur, energi och initiativrikedom samt att din omgivning uppfattar dig som affärsmässig och förtroendeingivande. För att trivas i rollen bör du därtill vara prestigelös, ha stor kommunikativ förmåga och uppskatta att arbeta i team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som operativ inköpare med samordningsansvar så utför du, precis som teamets övriga operativa inköpare, de sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör en operativ inköparroll och är dessutom den som leder och fördelar arbetet i det fem personer starka teamet.

I rollen ingår allt från strategiskt inköpsarbete till rent operativ orderhantering, och leveransprecision och kvalitetskontroll utgör viktiga delar av arbetet. Du har ett tätt samarbete med det strategiska inköpsstödet, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal med flera och spelar en betydande roll i kontakten med våra leverantörer.

Personliga egenskaper

För att lyckas i tjänsten behöver du besitta en god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Som person är du med andra ord serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder.

Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Vi tror också att du:

- Har god förmåga att läsa och förstå teknik och tekniska underlag

- Är intresserad av, och har erfarenhet av, att leda såväl eget ansvarsområde som tilldelade resurser

- Har en bred utgångspunkt i dina analyser och arbetar vant med komplexa frågor

- Är kreativ och vill bidra till hållbara lösningar.

Kvalifikationer / krav

- Har högskoleexamen eller annan relevant utbildning inom inköp

- Tidigare erfarenhet av inköpsarbete på operativ / taktisk nivå eller inom projektinköp, gärna med internationella leverantörer

- Goda språkkunskaper i, såväl muntligt som skriftligt, svenska och engelska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Övrigt

Din placeringsort blir på någon av avdelningens orter Linköping, Arboga eller Östersund, men rollen kommer att innebära vissa resor till de andra orterna eller till våra leverantörer inom eller utanför Sverige.

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på sex månader med ambitionen att därefter överrekryteras till en direkt anställning hos Saab.

Ansökan

Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 1 oktober 2023.

Rekryteringsprocessen går via oss på Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till våra rekryteringskonsulter:

Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se eller

Jan Hellström på tfn 0706-150344 alt. jan.hellstrom@sententia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024