OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och självgående operativ inköpare för att säkerställa tillgängligheten av material i enlighet med kraven från både interna och externa kunder. Som en del av vårt team kommer du att spela en nyckelroll i inköpsprocessen och materialhanteringen för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet.
Arbetsbeskrivning
* Placera och kommunicera materialbehov via inköpsorder till leverantörer och hantera avvikelser för att säkerställa leverans i tid och följa upp försenade order.
* Ta emot och registrera orderbekräftelser från leverantörer, hantera och kommunicera avvikelser.
* Inköp av varor för lager och/eller projektorder inklusive min/max-avveckling.
* Hantera avvikelser i leverantörsfakturor och eventuellt godkänna betalning till leverantörer.
* Säkerställ rätt data om artikelnummer i det lokala ERP-systemet.
* Fokusera och följa upp resultat relaterade till strategiska mål: DOT, QA och kostnader.
* Stödja processen med idégenerering och samarbete.
Kvalifikationer
* Relevant utbildning eller erfarenhet inom inköp eller supply chain management.
* God förståelse för inköpsprocesser och materialhantering.
* Erfarenhet av att arbeta med leverantörer och förhandla avtal.
* Utmärkta kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Ansökan
Om du är intresserad av denna spännande möjlighet, skicka in din ansökan redan idag. Start är omgående och du behöver därför vara tillgänglig för start direkt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Observera att endast kandidater som matchar kraven kommer att kontaktas för vidare process.