Operativ Inköpare med systemadministrativ inriktning

Arbetsbeskrivning

Inköp Sörmland-Västmanland, Eskilstuna

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Landstinget Sörmland och Region Västmanland har en gemensam inköpsfunktion, Inköp Sörmland-Västmanland som fungerar som stöd- och expertfunktion i alla typer av inköpsfrågor. Inköp ansvarar årligen för upphandling och avrop för ca 4 Miljarder kronor. Enheten ansvarar också för Landstinget Sörmlands IT-stöd för elektronisk handel, Visma Proceedo. Här arbetar 40 personer stationerade på fyra orter, Västerås, Katrineholm, Nyköping och Eskilstuna, därför förekommer det resor i tjänsten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som operativ inköpare är din främsta arbetsuppgift att stödja verksamhetens beställare i inköpsfrågor av lägre värde och komplexitet, du avropar från avtal eller genomför direktupphandling. Du stödjer också beställare som själv genomför köpet och du styr alltid aktivt mot avtalat sortiment.

Du har många kontakter med verksamheten, leverantörer och andra stödfunktioner. Du stödjer verksamheten i framtagande av kravspecifikation när det är aktuellt, men också när eventuella problem uppstår t.ex vid reklamationer.

Du ger första linjens support i användande av inköpssystemen både via telefon och mail och genom att handgripligen visa. Det ingår också att genomföra uppdateringar i systemstödet t.ex underhåll och publicering av prislistor och leveransadresser samt viss användaradministration.

I arbetet ingår även systemadministrativa uppgifter. Det innebär att du införskaffar en djupare kännedom om systemstödet för att kunna genomföra mer avancerad administration av typen löpande underhåll av behörigheter, formulär och andra systemparametrar.

På sikt ingår det också att ge mer avancerat användarstöd, t.ex att svara på frågor både från kollegor och användare, att informera och att utbilda samt att uppdatera manualer och instruktioner.

Din kompetens
Det är bra om du redan nu känner till de styrande lagar vi har inom offentliga inköp främst LOU, så någon form av inköpsutbildning eller erfarenhet är önskvärd. Sortimentsvariationen är stor men naturligtvis utgör sjukvårdens behov den allra största delen, därför kan erfarenhet från hälso- och sjukvårdsområdet vara till hjälp.

Det är viktigt att du har lätt för att lära och tar eget ansvar för din utveckling. Om du har erfarenhet från att använda Visma Proceedo, och/eller Agresso är det starkt meriterande.

Att arbeta med leverantörsanslutning vid nya avtal är en annan arbetsuppgift som kan förekomma.

Du har stor datorvana, och lägst gymnasieutbildning. Du har tidigare arbetat med inköp, e-handel och/eller systemadministration. Erfarenhet av offentlig sektor, i synnerhet landsting är meriterade.

Du ska ha känsla för service och affärsmässighet då vi är en stödjande funktion som är experter på vårt område.

Du är flexibel, tar eget ansvar, tycker om att arbeta där det är högt tempo och mycket att göra. Du är samtidigt lyhörd, serviceinriktad och noggrann.
Du lever med ständiga förbättringar och ser förändring som en naturlig del i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare med placeringsort företrädelsevis i Eskilstuna.

Information om tjänsten lämnas av
Elisabeth Lindman, enhetschef, 0703- 39 79 00, Elisabeth.Lindman@dll.se
Fackliga företrädare nås via vxl, 016- 10 30 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-02-26.
Löpande urval och intervjuer kommer ske så tveka inte att skicka in din ansökan.



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024