OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. På Saab finns det stora möjligheter till personlig utveckling.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Till Saab Aeronautics i Linköping, Arboga eller Östersund söker vi nu en Operativ inköpare med ett team leader ansvar. I rollen som operativ inköpare kommer du arbeta med anskaffningsarbetet och även samordna de olika delarna i inköpsarbetet. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team av inköpare som består av 5 personer där du kommer leda och fördela arbetet. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare och GSE-ingenjörer. En viktig del av arbetet kommer även vara att vårda och bygga relationer med leverantörerna, detta innebär att vissa resor kommer ske både inom och utanför Sverige.
Din profil
Vi tror att du som söker i grunden har en högskoleexamen samt minst 3 års erfarenhet av att arbetat som operativ eller taktisk inköpare. Du bör ha ett intresse av teknik och även ha förmåga att förstå tekniska termer och underlag. Då det ingår ett ansvar som team leader är det även av stor vikt att du trivs med att leda och fördela ansvar, är lyhörd samt har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska. För att lyckas på denna position krävs det att du är lösningsorienterad, självgående och tar egna initiativ. Arbetet innebär en del administration vilket betyder att du även bör vara strukturerad oh noggrann.
Krav:- Minst 3 års erfarenhet av inköp- Erfarenhet av att leda team- God förmåga i svenska samt engelska
Saab är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket innebär att säkerhetskontroller kommer att genomföras innan anställning.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84