Operativ inköpare med teknikintresse

Arbetsbeskrivning

Om oss

Clockwork är det nya bemannings- och rekryteringsföretaget. Vi har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal och tjänstemän till interim management, skolpersonal, matchning och rekrytering. Clockwork har idag ca 250 anställda och finns på orterna Piteå, Umeå, Hudiksvall, Gävle, Tierp, Falun, Avesta och Västerås. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi extra på friskvård med målet att ha branschens friskaste personal. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på www.clockworkpersonal.se

Om företaget

För vår kunds räkning söker vi en tekniskt lagd inköpare till Hudiksvall.
Anställningen är under viss tid, fr.o.m. 1 september t.o.m. 30 april, med det finns goda chanser till förlängning då behov av rekrytering finns på sikt.


Dina arbetsuppgifter

Som inköpare är du ansvarig för orderläggning och avrop av produkter och komponenter som monteras i vår kunds verkstad. Du kommer att arbeta med dagligt förekommande uppgifter inom det operativa inköpet såsom orderläggning, leveransbevakning och attestering av fakturor. Ditt arbete kommer även att bestå av att definiera, analysera och justera beställningsparametrar (exempelvis beställningspunkter och beställningskvantiteter). Optimering av ledtid och lager är två av framgångsfaktorerna för att säkerställa att material alltid finns för montering och reservdelshantering. Därför kommer du att ha daglig kontakt med både leverantörer och monteringspersonal och är logistikavdelningens representant under dagliga styrningsmöten i verkstaden.

Din profil

Vi söker dig som tilltalas av att "ha många bollar i luften" och att ha en bra samverkan med andra. Din personlighet kännetecknas av din struktur, lyhördhet och kommunikativa förmåga. Du är driven, självgående, serviceinriktad och analytisk.

Vi ser att du har en teknisk,- eller logistiskt inriktad utbildningskompetens på högskolenivå alternativt likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet. En förutsättning för att klara av rollen är att du har goda kunskaper i tal och skrift i både engelska och svenska. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Erfarenhet av affärssystem är önskvärt, i synnerhet av Monitor.

För frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Alinda Åkerlund på tfn: 073-3512734. Vi jobbar med urvalet löpande så sök tjänsten så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 15 augusti 2016. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024