Operativ inköpare | Mio | Tibro

Operativ inköpare | Mio | Tibro

Arbetsbeskrivning

Till Mios servicekontor i Tibro söker vi ytterligare en driven medarbetare till rollen som operativ inköpare. En av kollegorna på inköpsavdelningen har gått vidare i en annan roll internt och det behövs nu en ersättare. Som operativ inköpare är du en viktig representant för Mio när det kommer till att vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörer världen över. Är det dig vi söker? Läs vidare!

Om tjänsten
I rollen som operativ inköpare är du en del av inköpsavdelningen bestående av 11 operativa inköpare, en gruppledare och en operativ inköpschef. Som en nyckelfunktion i verksamheten kommer du framför allt att arbeta i Mios anskaffningsprocesser. Du kommer att ansvara för planering och styrning av varuflödet samt att säkerställa att våra leverantörer levererar enligt avtal. I rollen kommer du bland annat att arbeta med:

- orderläggning till centrallager och butik
- säkerställning av god tillgänglighet och optimera lagernivåer
- leveransbevakning
- prognostisering, analysering och uppföljning av inköp
- mätning och uppföljning av leverantörernas prestation



Din profil
För att du ska lyckas i rollen som operativ inköpare behöver du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi. Vi vill att du är välbekant med Office 365 och har du dessutom erfarenhet av arbete i affärssystem och/eller butik ser vi det som meriterande. Eftersom Mio har både nationella och internationella leverantörer är det viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt.

Du är en initiativtagande person med en god samarbetsförmåga och gillar att samverka med andra. Det är även viktigt att du fungerar väl i enskilt arbete där du trivs med att driva dina egna frågor och uppgifter framåt. Det är också gynnsamt om du har en god förmåga att se samband och har vana av att ta hänsyn till olika konsekvenser i samband med beslutsfattande.

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Mio med Jefferson Wells / Experis och du blir anställd direkt hos Mio. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult Elin Frössling via elin.frossling@jeffersonwells.se eller 0500-381437.

Sista ansökningsdag är 4 juli, men urval sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart du har möjlighet!

Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt. Läs mer här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2024
  • Ansök senast: 4 juli 2024

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024