OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operational Buyer / Operativ Inköpare
Är du vår nästa Operativa inköpare (Operational Buyer) i Stockholm?
Bakgrund och kunder
Vi söker nu en Operativ inköpare för att arbeta gentemot en av Eworks globala kunder, med fokus på den svenska leveransen.
Vad gör en Operativ Inköpare / Operational Buyer?
Som operativ inköpare är man ansvarig för leveransen hos din kund. Du är kundens främsta kontakt gällande konsultuppdragen och kontrakten hos våra kunder. Du kommer att träna och tränas i de olika lösningarna som vi har satt upp hos våra kunder vilket betyder att du kommer få lära dig verktygen och systemen för att upprätthålla vår service och leverans. En av de viktigaste byggstenarna är at se till att upprätthålla regeluppfyllnad gällande våra överenskomna processer och strategier. I ditt dagliga arbete ingår en hög grad av kommunikation, rådgörande med Beställande chefer kring ständiga förbättringar, träningar och onsite hos kund, dialog med leverantörerna och att vara bryggan mellan våra konsulter och beställande chefer i pågående dialoger. Du kommer att vara den som främst hanterar administrativa och operationella ärenden kring konsultinköp hos dina kunder.
Ansvarsområden
Du är ansvarig för att hantera den existerande konsultbasen, följa upp och utvärdera deras uppdrag utifrån uppsatta KPI:er och SLA:er hos kund. Utifrån det kommer du tillsammans med kundteamet och kund att arbeta med ständiga förbättringar. Detta innebär att du som operativ inköpare tar en aktiv roll i att arbeta med change management tillsammans med kunder och beställare. Detta görs genom att möta och utbilda beställande chefer och leverantörer hos kund, i våra system, inköpsprocessen kring hur vi ska arbeta effektivt i våra Managed Service Provider (MSP)- och VMS (Vendor Management System) -lösningar. Som en operativ inköpare följer du alltid upp avvikelser från den överenskomna processen och säkerställer att alla vet den “rätta” processen och att våra beställande chefer har den support som behövs för att lyckas.
Krav för att kunna lyckas i rollen
Erfarenhet av förhandling eller att du tycker om att förhandla
Förmåga att arbeta strukturerat med administrative delar för att säkerställa effektiva och smarta processer
Förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer både med kunder och leverantörer
Flytande i svenska och engelska
Lösningsorienterad med en förmåga att självständigt arbeta och driva dina egna processer och ärenden
Övrig information
Placering: Rollen är baserad i Stockholm. Det är viktigt att du är öppen för att arbeta ute hos vår kund under delar av din arbetstid.
Omfattning: Detta är ett vikariat på ca 18 månader
Start: Tillträde sker omgående under våren 2022
Välkommen med din ansökan!
Our company provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability or genetics.