OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mycronic är ett företag i framkant av elektronikindustrin och skapar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmsprodukter. Deras unika produktionslösningar förverkligar innovationer och gör framtidens teknologi möjlig och deras teknologi används i alltifrån kraftfulla jetmotorer till pacemakers som räddar liv. Är du studerande inom logistik, inköp eller ekonomi och vill samla på dig meriterande erfarenhet vid sidan av dina studier? Välkommen till Mycronic!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Mycronics räkning en Operativ Inköpare. Uppdraget är på deltid med start enligt överenskommelse och sträcker sig initialt 3 månader med goda chanser till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Mycronic. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
I rollen som Operativ Inköpare kommer du stötta flertal avdelningar och vara en kontaktpunkt för organisationen gällande leverantörsleveranser. Du kommer bland annat att hantera inköpsordrar, följa upp leveranser från leverantörer, följa upp fakturor, stödja operativa inköpare med att lägga beställningar och hantera orderbekräftelse. Denna roll ger dig meriterande erfarenhet vid sidan av dina studier där du får möjlighet att tillämpa dina kunskaper i praktiken.
Alla arbetsuppgifter kommer löpande ske i ett nära och bra samarbete med deras interna och externa kunder. Du kommer tillhöra ett team där samtliga arbetar med olika delar inom området inköp. Därav kommer du ha många seniora och duktiga kollegor som stöttar dig och du kommer också bli involverad i deras projekt och stötta i detta.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom logistik, inköp, ekonomi eller annat vi bedömer likvärdigt och har minst 1 år kvar av dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceminded
- Stukturerad
- Flexibel
Som person söker vi dig som är positiv, kommunikativ och har en pedagogisk, kreativ och proaktiv inställning till utmaningar och som alltid jobbar med starkt resultatfokus. Du drivs av att göra affärer, ser lösningar istället för problem. Det är också mycket viktigt att du känner dig bekväm med att ställa krav och att du kan utmana dina intressenter och leverantörer vid behov. Du är välorganiserad och analytisk, trivs i högt tempo och dynamisk miljö.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, ca 20 h/v
* Placering: Täby
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: Mycronic
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231