Operativ inköpare på Serviceavdelning

Operativ inköpare på Serviceavdelning

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu medarbetare till vår kund i finspång. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med goda möjligheter till förlängning!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Din utmaning som Inköpare är att förmedla kravspecifikationer vad gäller inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för att våra interna såväl som externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalitet. Du ansvarar för ett inköpsområde och har ett nära samarbete med de strategiska inköparna. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktpunkten mellan marknadsteamen, Serviceverkstaden, projektledning, bygg och dina operativa inköpsområden.

Mina huvudsakliga arbetsuppgifter är:



- Analysera det tekniska och kommersiella "leveransomfånget".
- Utför RFQ-analyser.
- Hantera beställningar, hantera ordergodkännanden, fakturering och leveransbevakning.
- Leverantörsförhandlingar (samordning med ansvarig för avtalen).
- Övervaka och rapportera proaktivt leverantörens leveranskapacitet.
- Stötta och samarbeta med både taktiska och strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling i Finspång.
- Delta i det strategiska inköpsarbetet, till exempel kostnadsreducerande aktiviteter och delta i tvärfunktionella inköpsteam.
- Delta aktivt i arbetet med att effektivisera våra processer.

Din profil

- Relevant högskoleutbildning med inriktning inköp/Supply Chain och/eller för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet..
- Du har goda språkkunskaper i engelska.
- Du har fallenhet för att arbeta och lära dig nya affärssystem och officeprogrammet.
- Kunskap i SAP R/3 är meriterande.
Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt. Du är service-minded och du blir motiverad av att arbeta med problemlösning. Det är viktigt att du trivs med att hantera ett högt operativt flöde med många gränssnitt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024