OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en operativ inköpare. Vår kund är världens största färgföretag och är verksamma över hela världen. Din arbetsplats kommer vara på kundens kontor i Märsta.Detta är ett konsultuppdrag på 8 månader med start omgående. För rätt person kan detta leda till en anställning direkt hos kunden.
Mer om tjänsten
I rollen som operativ inköpare planerar du för inköp av råvaror samt lageroptimering. Du säkerställer rätt material från rätt leverantör vid rätt tidpunkt.
Vidare kommer dina arbetsuppgifter att vara:
- Kontroll av lageromsättningshastighet
- Leverantörsuppföljning
- Behovsberäkningar
- Uppföljning av kundorder
- Lagerhållning
- Artikeladministration
- Planering och uppföljning av leveranser
- Rapportering till leverantörer
Du tillhör ett team på 5 personer och rapporterar till Supply Chain Manager.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har 2-4 års erfarenhet av rollen som operativ inköpare där du har arbetat i större system där inköpsförfarandet varit automatiserat. Fördel är om du även har en YH-utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande. Du är van att vara i en roll med många kontaktytor, vågar ta egna beslut och klarar av att styra om uppgifter utifrån snabba förändringar i leveransen eller produktionen. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har god systemvana och har du arbetat i SAP eller Movex tidigare är det meriterande.
Som person är du analytisk, kommunikativ, strukturerad och tycker om att arbeta såväl självständigt som i team. Du tar egna initiativ och har en hög servicenivå. Då du i din roll kommer ha många kontaktytor såsom externa leverantörer, produktion, marknad osv är det viktigt att du är kommunikativ och social.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldtpå 0766471633. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-09-10.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel: Operativ inköpare
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88