Operativ Inköpare Saab Surveillance

Operativ Inköpare Saab Surveillance

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ, noggrann och drivande lagspelare med erfarenhet från leverantörskedjan eller inköp? Då är du precis den vi söker för att stärka Saabs växande inköpsorganisation.

Om företaget
Saab kan erbjuda dig en spännande och utmanande tjänst som Operativ Inköpare, inom ett av deras kategoriteam. Kategorin har hela ansvaret för inköp över Saab Surveillance's fyra platser i Göteborg, Huskvarna, Järfälla och Arboga. Kategoriteamen består av en kategoriinköpschef samt strategiska och operativa inköpare. Teamen består av 10–15 personer placerade på de olika platserna där denna tjänst är baserad i Göteborg.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Affärsområde Surveillance erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och system för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot. Produktportföljen omfattar flygburna, landbaserade och marina radarsystem, system för signalspaning och självskydd, ledningssystem samt system för sjöfarts- och flygtrafikledning.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare har du ansvaret för att säkerställa leverans av väsentligt planerade behov till vår produktion, som kännetecknas av stort projektfokus. Du kommer att ingå i ett team som köper material för både prototyper och mindre serietillverkning av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet, teamwork och snabba åtgärder från både leverantörer och inköpare. Dina viktigaste gränssnitt, förutom leverantörerna, kommer att vara planering och flera olika projektkontor.

Dina löpande arbetsuppgifter kommer främst att vara följande:
• Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov
• Beställning och leveransuppföljning
• Inhämta kostnadsuppskattningar
• Löpande återkoppling till kundansvariga och hantering av leverantörsuppföljning
• Flödesoptimering

Din profil
Vi tror att du har en bakgrund inom leverantörskedjan eller inköp, helst som operativ inköpare. Du bör trivas med högt tempo i en produktionsmiljö och ha en god förståelse för de faktorer som styr inköp i leverantörskedjan. Du bör också kunna självständigt driva för att säkerställa god leveransprecision.

För att lyckas och trivas hos oss, tror vi även att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd.

Eftersom Saab Surveillance genomgår en stor organisationsförändring, behöver du vara dynamisk i den meningen att kunna göra korrekta avvägningar även när alla instruktioner och gränssnitt inte är helt klara.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Denna tjänst kräver att du godkänns I en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Elisa Herrmann på elisa.herrmann@skill.se.


Om oss
People change – everything.
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024