Operativ inköpare sökes till attraktiv kund!

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med vår kund söker vi nu en driven inköpare. Vill du jobba i en internationell miljö där utvecklingsmöjligheterna är stora? Läs vidare här, vi söker både dig som är nyutexaminerad och dig som har tidigare erfarenhet som inköpare!

Dina arbetsuppgifter
Beroende på din tidigare erfarenhet inom inköpsområdet kommer denna tjänst att anpassas så att du och företaget matchar varandra på bästa sätt. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som operativ inköpare är:

- orderläggning
- fakturahantering
- kontering, attestering och korrigering av fakturor
- leveransbevakning
- uppdatering av artikelregister
- samla progressrapporter från leverantör

Du ansvarar för leverantörs prestanda med avseende på leveranssäkerhet, kostnadskontroll samt kvalitetssäkring.

Om företaget
Vår kund är en känd, attraktiv arbetsgivare i Karlstad som verkar inom industrin. På grund av hög beläggning söker man nu efter en ny kollega inom operativt inköp. Gruppen består idag av 12 personer och präglas av samarbete och god stämning. Är du deras nya kollega?

Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Din profil
För att vara aktuell för denna tjänst vill vi att du har:

Skallkrav:
- Eftergymnasial examen inom teknik, ekonomi, logistik eller annat relevant område
- Goda administrativa kunskaper
- Mycket goda engelska kunskaper i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper IT-kunskaper då man arbetar i olika interna system

Meriterande:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp
- Erfarenhet av arbete med affärsjuridik
- Ytterligare språk, exempelvis tyska
- Erfarenhet av arbete med Lean och förbättringsarbete

Personliga egenskaper:
Vi söker dig med intresse och driv och som brinner för att leverera med högsta kvalitet. Du har en mycket god organisationsförmåga och har lätt för att prioritera i ditt arbete. Du är en social lagspelare som trivs i samarbetet med dina kollegor!

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Tillträde: Omg eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Placeringsort: Karlstad

Sök tjänsten redan idag då den kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024