OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 2 års arbetslivserfarenhet som inköpare? Känner du dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar dom efter en operativ inköpare till sitt kontor i Braås – och vi vill självklart hjälpa till!
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som operativ inköpare kommer huvudsakligen att vara:
Inköp av nya delar till projekt och produktion
Utveckla affärsrelationer med leverantörer
Leda, och/eller stödja i förhandlingar, leverans- eller kostnadsrelaterade frågor
Bidra till utvecklingen av leverantörsstrategier
Vara ansvarig för den dagliga dialogen med leverantörer
Dina egenskaper
För att trivas i denna roll ser vi att du är en lagspelare som längtar efter att få vara del av ett fantastiskt team. Med din kommunikationsförmåga, och fördomsfria sätt kombinerat med ett driv och vilja att leda och ta egna initiativ får du jobbet gjort. Avslutningsvis ser vi att du har ett professionellt bemötande, är vältalig och prestigelös.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet inom inköp och dokumenterad förhandlingsförmåga
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Erfarenhet från arbete inom industrisegment och i nya utvecklingsprojekt
Arbetserfarenhet inom SAP
Högskoleutbildning inom inköp eller motsvarande
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Start 2023-07-01.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl josefin.soderquist@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34000 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.