OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköpsarbete och gillar att arbeta i team? Då kan det vara dig vi söker! På uppdrag av våra kunder söker vi nu inköpare på operativ nivå till Saab, med placering i Linköping och Östergötland. Välkommen in med din ansökan!
Om tjänsten
SAAB är ett ledande företag inom försvars- och ledningsindustrin. De arbetar innovativt för att utveckla avancerade teknologier och lösningar för att bidra till en bättre och säkrare värld. I tjänsten kommer du därför att spela en nyckelroll i denna utveckling. Du kommer att få arbeta med utmanande och spännande projekt på både nationell och global nivå, samtidigt som du kommer att få bidra till skapandet av en bättre framtid. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av struktur, energi och initiativrikedom samt att din omgivning uppfattar dig som affärsmässig och förtroendeingivande. För att trivas i rollen bör du därtill vara prestigelös, ha stor kommunikativ förmåga och uppskatta att arbeta i team.
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare, ofta med taktiska inslag, spelar du en betydelsefull roll i det inköpsteam som kontrollerar inköp och upphandling. Du kommer arbeta med och ta ansvar för, såväl nuvarande som framtida leverantörskontakter. Även sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör en operativ inköparroll ingår och både leveransprecision och kvalitetskontroll utgör viktiga delar av arbetet.
Vi söker dig som...
- Har en förmåga att applicera operativa perspektiv i din roll som inköpare och fallenhet för att se inköpets totala kostnadsbild.
- Är van vid att arbeta med komplexa frågor och har en bred utgångspunkt i dina analyser.
- Är kreativ och vill bidra till hållbara lösningar.
Kvalifikationer
- Tidigare erfarenhet av inköpsarbete och då gärna från Verkstadsindustrin och med internationella leverantörer.
- Goda språkkunskaper i, såväl muntligt som skriftligt, svenska och engelska.
Oavsett tjänst krävs därtill svenskt medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Översikt:
Start: Omgående
Placering: Östergötland
Omfattning: Heltid
Uppdrag: Konsultuppdrag, 6 mån med chans till förlängning eller överrekrytering
Vårt erbjudande
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher. Vi på Sententia Rekrytering & Konsult inleder gärna kontakt med sig som önskar en direkt anställning hos företaget, eller till dig, som vill verka som interimkonsult med en inledande anställning hos Sententia. De interima uppdragen omfattas av kollektivavtal och innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder vår kund ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Ansökan
Skriv och berätta vad du har för ambitioner och mål med din ansökan, till exempel om du föredrar ett interimt uppdrag eller en direktanställning hos kundföretaget. Det gör att vi kan skapa förutsättningar för att hitta en tjänst som passar dig!
Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 31 maj 2023.
Rekryteringsprocessen går via oss på Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till våra rekryteringskonsulter.
Jan Hellström på tfn 0706-150344 alt. jan.hellstrom@sententia.se eller
Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.