Operativ inköpare sökes till Siemens Energy!

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag som täcker ett föräldravikariat. Uppdraget avser att starta så snart som möjligt och pågå fram till december 2023.

I denna roll ligger ett stort fokus på det operativa arbetet. Din utmaning som operativ inköpare består av att ta in offerter, förhandla, beställa och koordinera inköp mot leverantörer.
Du ansvarar för att våra servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du har ett nära samarbete med de strategiska inköparna och logistik för att påverka och driva supply chain förbättringar. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och leverantörerna. Inom Siemens Energy finns flera inköpsavdelningar, vi är en grupp om 18 personer och är på plats på kontoret ca 2 dagar i veckan.

I den roll vi nu söker kommer du ansvara för att avlasta och stötta dina kollegor i det dagliga inköpsarbetet. Arbetet innebär operativa arbetsuppgifter med ett mycket nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, våra interna kunder och leverantörer.

Utmaningen:
* Arbeta inom många olika inköpsområden genom att stötta och avlasta dina kollegor
* Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevaka.
* Analysera det tekniska och kommersiella "scope of supply" och utifrån det genomföra RFQ:er och förhandla priser.
* Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga (OTD) och hantera avvikelser.
* Stödja och samarbeta med taktiska och strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling.
* Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer.

Vem är du?
* Relevant utbildning inriktning inköp/Supply Chain och/eller för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
* Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna
* Ett resultatorienterat och strukturerat arbetssätt med hög servicenivå.
* Du har lätt för att byta mellan olika arbetsuppgifter då rollen innebär att avlasta kollegor men även vid behov hantera dina kollegors köpområden
* En förmåga att se helheten för att leverera med god kvalité till slutkund
* Du bidrar till vår goda arbetsmiljö
* Goda språkkunskaper i engelska (leverantörer och interna kunder)
* Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete är meriterande
* Kunskap i SAP R/3 är meriterande

Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt samt goda kunskaper i att strukturera och hantera operativa arbetsuppgifter. Avdelningen har högt fokus på att automatisera och digitalisera och arbetar med att effektivisera vilket också kräver ett intresse för förändringsarbete med nya arbetssätt.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta ansvarig konsultchef på johanna.sangrud@manpower.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023