Operativ inköpare sökes till Siemens Energy i Trollhättan

Operativ inköpare sökes till Siemens Energy i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Är du inköpare som söker en roll där du får arbeta med spännande produkter och kunder hos ett globalt företag? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp samt något eller några års erfarenhet som operativ inköpare.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. På Siemens Energy arbetar 2600 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Idag består teamet av tre inköpare och fyra planerare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Orderhantering och orderbevakning.
• Hantera det dagliga operativa flödet.
• Följa upp flödena och kommunicera med berörda intressenter, både internt (planering, gods, teknik produktion mm.) och externt (svenska och europeiska leverantörer).
• Arbeta för att bibehålla ett visst säkerhetslager samtidigt som du ska hålla ner kostnaden för svinn.
• Hantera viss reklamation och faktureringsattestering.

Din profil
Rollen som inköpare kräver att du hanterar att arbeta självständigt med hög noggrannhet, men även att snabbt kunna omprioritera och arbeta mer intensivt med högt tempo när det krävs. Du kommer att ha ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket även kräver att du är serviceinriktad och kan agera problemlösande.

För att lyckas i rollen söker vi dig som:

• Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet.
• Har minst ett par års erfarenhet av en liknande roll.
• Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
• Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet.
• Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
• Behärskar engelska och svenska väl i tal och skift.

Det är meriterande:
• Om du har goda kunskaper i SAP, Excel (Power Pivot) och Power BI.


Ansökningsförfarande
Om du känner att detta är en tjänst för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ben Saeang, ben.saeang@skill.se.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024