OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare hos oss på GSE-avdelningen kommer du att vara involverad i de flesta inköpsrelaterade uppgifter som förekommer, allt från strategiskt inköpsarbete till rent operativ orderhantering.
Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, GSE-ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal m.fl. Detta innebär arbetsuppgifter som t.ex:
*
att skapa, hantera och utvärdera offertförfrågningar
*
att lägga beställningar
*
att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
*
fakturahantering
*
uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser
*
hantering av returer och reklamationer
Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna.
Din placeringsort blir på någon av avdelningens orter Östersund, Arboga eller Linköping, men rollen kommer att innebära vissa resor till de andra orterna eller till våra leverantörer inom eller utanför Sverige.
Din profil Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet inom inköpsområdet. Trivs i en produktionsmiljö och har en god förmåga att läsa och förstå tekniska underlag, som t.ex. ritningar och tekniska kravspecifikationer. Har god datorvana och goda kunskaper inom "Officepaketet" Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheter snarare än hinder. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.
Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Staben "Procurement and Business Coordination" ingår i avdelningen Ground Support Equipment (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund.
Våra affärsuppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.