OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JOBBA SOM OPERATIV INKÖPARE I STAFFANSTORP
Vill du jobba på ett mindre bolag med stora möjligheter? Vår kund är ett familjeägt bolag med ett tjugotal anställda som tillsammans jobbar i en trivsam arbetsmiljö med en prestigelös anda. Alla tar ett gemensamt ansvar för att driva verksamheten framåt, med litet som stort. Du kan förvänta dig att leverera till stora aktörer inom dagligvaruhandeln och livsmedelsbutiker - samt ha kontakt med leverantörer på en global yta.
OM TJÄNSTEN
Du kommer bli en del av ett team som i dagsläget består av 4 personer där ni huvudsakligen arbetar för att säkerställa goda lagernivåer, köpa in artiklar från leverantörer, som finns i ett 20-tal länder, och underhålla relationerna till dem. Du ser över orderläggningar från kunder och håller dig löpande uppdaterad om lagersaldo för att kunna jobba proaktivt. Stor del av arbetet kommer även innebära varierande arbetsuppgifter där du förväntas vara flexibel och delta i arbetsmoment där det behövs - eftersom bolaget är av mindre karaktär. Arbetet utförs i affärssystemet Pyramid och det är således ditt huvudsakliga verktyg. Utöver det görs omvärldsanalyser och prognoser samt uppföljningar på det faktiska utfallet.
- Bevaka och säkerställa inköp av ordinarie sortiment och artiklar
- Gå igenom inkommande orderförfrågningar, överse gemensamma mailinkorgar
- Göra prognoser på förväntat utfall och uppföljningar på faktiskt utfall
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med god möjlighet till övertag av kunden. Arbetet sker på plats i kundens lokaler på heltid.
OM DIG
För denna roll söker vi dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av operativ inköp, du känner dig trygg och bekväm i rollen och har inga större svårigheter med att komma in i arbetsflödet och rutinerna. Som person är du positiv och levnadsglad. Du trivs i en familjär arbetsmiljö med högt i tak, där du ibland får möjligheten att hoppa in och hjälpa till på andra avledningar. Vi tror starkt på att du tar ägarskap för arbetsuppgifter, oavsett om det är dina ordinarie eller ej. Vidare är du lyhörd och lojal, har en stark kommunikativ förmåga och är noggrann i ditt arbete.
Krav:
- Vana av arbete som operativ inköpare eller likbördigt
- Möjlighet att jobba på plats i Staffanstorp
- God kommunikativ förmåga i svenska såväl som engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har en utbildning inom inköp, talar tyska eller ett annat tredje språk. Är en fördel om du sedan tidigare jobbat med affärssystemet Pyramid.
ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT
På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514